آفتاب

جعفری ایمن‌آبادی: در حرف و عمل مجلس تناقض وجود دارد

جعفری ایمن‌آبادی: در حرف و عمل مجلس تناقض وجود دارد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از حضور باشکوه مردم ولایتمدار و غیور در راهپیمایی پرشور 22 بهمن، گفت: حضور مردم دل امام و شهدا را شاد کرد و باعث یاس و ناامیدی دشمن شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامعلی جعفری ایمن‌آبادی با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز مجلس در نطق میان دستور خود عنوان کرد: از نصایح حکمیانه دکتر لاریجانی در جلسه غیرعلنی مجلس که به منظور هم‌اندیشی نمایندگان برای اتخاذ استراتژی معقول و منطقی در برابر هجمه‌های ناجوانمردانه دشمن تشکیل شده بود نهایت تشکر را دارم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی به تشکیل اجلاس بین‌المجالس اسلامی با میزبانی جمهوری اسلامی ایران و ریاست علی لاریجانی نیز اشاره کرد و افزود: در این اجلاس 30 رییس پارلمان، 18 هیات پارلمانی و 18 عضو ناظر حضور داشتند و این در شرایطی بود که میانگین روسای شرکت‌کننده در 9 دوره قبلی، 17 رییس مجلس بوده است و غرب که تلاش می‌کند ایران را منزوی کند مجددا روسیاه شد و دیدید که راهبری منطقه در دست ایران سرافراز بود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود درباره مذاکرات ژنو نیز عنوان کرد: مذاکرات در کل جهت‌گیری مثبتی دارد اما همان‌گونه که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند نباید به دشمن اعتماد کرد؛ مذاکرات صرفا هسته‌ای است و نباید وارد مسائل غیرهسته‌ای شد.

جعفری ایمن‌آبادی به حوادث اوکراین نیز پرداخت و گفت: اوکراین در ظرف 10 ساعت با حضور و مداخله غربی‌ها و در کمال ناباوری با حضور سناتورهای پیر و خرفت آمریکایی در میدان کی‌یف، توافق صلح داخلی‌اش را نقض کرد و نخست‌وزیر مفسد مالی آن از زندان آزاد می‌شود و دولت سقوط می‌کند.

وی ادامه داد: اینها برای ما تلنگری است که 35 سال را بدون تکیه بر قدرت‌های خارجی و تکیه بر نیروهای داخلی پشت سر گذاشتیم و در ابتدای سی و ششمین سال عمر نظام قرار داریم. این مساله حاصل وجود اصل ولایت فقیه و راهبری هوشمندانه امام راحل و مقام معظم رهبری بوده است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز ابراز امیدواری کرد که با ورود رییس‌جمهور در این قضیه و التزام همه قوا و عمل به آن دشمن با شکست دیگری مواجه شود.

نماینده مردم رشت در مجلس همچنین گفت: مردم در 24 خرداد امسال یک حماسه سیاسی را خلق کردند و علیرغم برخی نامهربانی‌ها به دولت سه وزیر کارت زرد دریافت کردند و چند وزیر دیگر نیز پشت در استیضاح قرار دارند. این مساله تناقضی در گفتار و عمل مجلس از حیث ارتباط با مردم و آشنایی با نیازهای آنها و شنیدن حرف مردم وجود دارد. مردم انتظار تعامل بیشتری با دولت دارند علی‌الخصوص اینکه دولت در ابتدای کار خود قرار دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه به مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود پرداخت.

وی از رییس‌جمهور برای انتخاب فردی شایسته و مردمدار به سمت استانداری گیلان تشکر کرد و گفت: زحمات ایشان و مدیران استانی در بحران برف ستودنی بود که مشکلات را با اقدام به موقع به حداقل رساندند. انتظار می‌رود که اقدامات بعدی نیز برای حل این مشکل انجام شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: محرومیت‌های استان گیلان در پشت سرسبزی‌های فریبنده آن پنهان شده است. نرخ بالای بیکاری، سودآور نبودن بخش کشاورزی، نرخ بالای قیمت نهاده‌ها با این نرخ جمعیت نمی‌تواند اقتصادی باشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیکاران جوان تحصیلکرده جویای کار یکی از مشکلات اساسی استان محسوب می‌شوند. ضمن رفع مشکلات بخش کشاورزی باید به توریسم توجه کرده و به سرمایه در گردش صنایع بی‌نفس توجه بیشتری کرد.

ایمن‌آبادی گفت: استان گیلان استانی گردشگرپذیر است اما جاده مناسب برای گردشگر وجود ندارد. آزادراه قزوین رشت که چندین بار تا به حال افتتاح شده هنوز یازده کیلومتر از آن نیمه کاره است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جاده‌های حوزه انتخابیه به جاده‌های مرگ نام گرفته و هر ماه چند جوان و دانش‌آموز بیگناه کشته می‌شوند.

نماینده مردم رشت در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: حدود 800 مصوبه پفکی در طول چهار دوره سفر رییس‌جمهور قبلی در آلبوم خاطرات تلخ مردم قرار گرفته که باید به آنها رسیدگی شود.

انتهای پیام

کد N140212

وبگردی