آفتاب

نماینده آمریکا در سازمان ملل دولت سوریه را تهدید کرد

نماینده آمریکا در سازمان ملل دولت سوریه را تهدید کرد

ایرنا نوشت:

 به دنبال تصویب قطعنامه کمک های انسانی سوریه در شورای امنیت، نماینده آمریکا در سازمان ملل تصویب این قطعنامه را یک اجماع دیرهنگام و لازم برای کمک به وضع انسانی در سوریه دانست و گفت در صورت پایبند نبودن دولت دمشق و یا گروههای مخالف به اجرای بندهای آن، شورای امنیت دست به اقدام جدی خواهد زد.
سامانتا پاورˈ روز شنبه در نشست شورای امنیت با مهم دانستن این جنبه قطعنامه اذعان کرد که تصویب آن با دشواریهای بسیاری روبرو بود.

نماینده آمریکا در سازمان ملل اظهار داشت در صورت عدم پایبندی دمشق و گروه های مسلح مخالف آن به اجرای بندهای این قطعنامه، جامعه جهانی باید آماده وارد کردن فشار به آن ها باشد.

مارک لیال گرانت، سفیر انگلیس در سازمان ملل نیز در پایان جلسه شورای امنیت تصویب قطعنامه کمک های انسانی سوریه را مثبت دانست و گفت: امروز بالاخره این قطعنامه نشان داد که با وجود اختلاف های سیاسی، درباره کمک های انسانی و حل بحران انسانی در سوریه اتفاق نظر وجود دارد.

پانزده عضو شورای امنیت صبح شنبه به وقت محلی به پیش نویس قطعنامه ای درباره ارسال کمک های انسانی در سوریه که توسط اردن، لوکزامبورگ و استرالیا سه کشو عضو غیردایم شورای امنیت تهیه شده بود رای موافق دادند.

قطعنامه 2139 از همه طرف های درگیر در جنگ، بویژه دولت سوریه می خواهد که فوری به بمباران مناطق مسکونی بویژه حملات هوایی و استفاده از بشکه های بمب که خسارت وسیع به غیرنظامیان وارد می کند پایان دهند.

این قطعنامه همچنین خواستار آن شده که همه طرفهای درگیر در سوریه اجازه ارسال کمک های انسانی و امدادی به مناطق جنگزده را بدهند.

قطعنامه شورای امنیت همچنین عملیات تروریستی گروه های مرتبط با القاعده را در سوریه محکوم کرده و خواستار خروج فوری این نیروها از خاک سوریه شده است.

این قطعنامه از دبیرکل سازمان ملل خواسته است که پس از 30 روز درباره نحوه اجرای بندهای آن به شورای امنیت گزارشی ارایه کند.

پیش نویس این قطعنامه توسط اردن، لوکزامبورگ و استرالیا سه کشو عضو غیردایم شورای امنیت تهیه شده بود.

در این جلسه دبیرکل سازمان ملل و بشار جعفری، نماینده دایم سوریه در سازمان ملل حضور داشتند.

52261

کد N140190

وبگردی