آفتاب
لاریجانی:

اقتصاد مقاومتی راهکار مبارزه با تورم، تحریم وبیکاری است/امت اسلامی نیازی به ورود کشورهای مزاحم ندارند

اقتصاد مقاومتی راهکار مبارزه با تورم، تحریم وبیکاری است/امت اسلامی نیازی به ورود کشورهای مزاحم ندارند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با سیاست های اقتصاد مقاومتی می توان بر تحریم ها، بیکاری و تورم در کشور غلبه کرد و در برابر آنها ایستاد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در آغاز جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست های اقتصاد مقاومتی که در جلسات متعدد مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بررسی قرار گرفت در روزهای گذشته با تدبیر رهبری معظم انقلاب و حضرت آیت اله خامنه ای ابلاغ گردید و این امر پایه های مهم ترین اقدام به هنگام در رشد و بالندگی کشور و مقاومت و ایستادگی ملت محسوب می گردد.

وی افزود: ظرفیت ذی قیمت نیروی متخصص کشور و منابع انرژی و معادن و نیز موقعیت ژئوپولوتیک کشور و جایگاه کشور در منطقه، همه و همه زمینه جهش اقتصادی در کشور را فراهم کرد.

رئیس مجلس ادامه داد: در چنین شرایطی که موتور محرک این جهش اقتصادی محسوب می شود اراده قوی برای رونق تولید در داخل و استقلال اقتصادی است که در ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری به اهم امر توجه شده است.

لاریجانی گفت: با این روش می توان اتکا به نفت را کاهش داد با این سیاست ها می توان برای کاهش بیکاری گام اساسی برداشت، با این تدبیر می توان بر تورم چیره شد و با این سیاست ها می توان در مقابل تحریم های ظالمانه ایستادگی نمود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای تحقق این امر لازم است محور اصلی بررسی ها و روش ها در کمیسیون های تخصصی سیاست های اقتصاد مقاومتی باشد افزود: پیشنهادات مختلف وقتی مورد مطالعه قرار گیرد که بار هزینه های جاری را کاهش دهد و به رونق تولید مدد رساند، همه کمیسیون های مجلس در این زمینه مسئولیت سنگینی بر عهده دارند و صرفاً مراد کمیسیون های اقتصادی نیست.

وی ادامه داد: به عنوان مثال کمیسیون فرهنگی باید فضای رونق اقتصادی را در بعد تولیدات فرهنگی و هنری و اقدامات رسانه ای پیگیری کند، کمیسیون آموزش و تحقیقات زمینه های همکاری های پژوهشی دانشگاه ها و بخش های تولیدی را در اولویت خود قرار دهد و تبعاً مرکز پژوهش های مجلس مطالعات لازم برای رفع نیازهای کمیسیون ها را با جدیت دنبال نموده و پلی برای ارتباط انجمن های علمی و مراکز پژوهشی مجلس باشد.

لاریجانی ادامه داد: در این زمینه همکاری های کمیسیون ها و بخش های تخصصی دولت ضرورت دارد تا چنانچه نیاز به اصلاح قوانین و یا ارائه قوانین جدید وجود داشته باشد تا حد امکان از طریق لوایح دولت انجام شود که در هنگام بررسی به دلیل بار مالی با مشکل اصل 77 قانون اساسی مواجه نگردد.

رئیس قوه مقننه با اشاره به همگرایی سیاسی در داخل کشور برای تمکز بر اولویت کشور بر مسأله اقتصاد مقاومتی امری ضروری است گفت: همه صاحب نظران سیاسی و اصحاب رسانه فضای بحث و گفتگو را در جهت تحقق رونق اقتصادی فراهم کنند بخصوص برخی مسائل حاشیه ای و جدال ها بر سر آن ها ذهن جامعه را از مسائل اساسی اقتصادی منحرف و بازار بگو مگو ها و سوء ظن را تدارک نکنند که برای کشور جز خسارت فایده ای ندارد.

وی گفت: از جهت این رسانه های گروهی وظیفه مهم بر عهده دارند.

رئیس مجلس ادامه داد: با سپاسگزاری از تدبیر مقام معظم رهبری نسبت به ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، مجلس تلاش خواهد نمود با همکاری قوای دیگر زمینه تحقق آن را فراهم کند.

لاریجانی ضمن تقدیر از رؤسای مجلالس کشورهای اسلامی که دعوت مجلس را قبول کردند و به بررسی مسائل مهم جهان اسلام پرداختند گفت: حضور چشمگیر رؤسای پارلمان های کشورهای اسلامی هم بستگی امت اسلامی را بهتر نشان داد و این پیام را منعکس کرد که ملل اسلامی از قدرت و توانمندی لازم برای مبارزه با چالش ها، اعم از اقتصادی، سیاسی و امنیتی برخوردارند و نیازی به ورود کشورهای بزرگ که نقش مزاحم دارند ندارند.

لاریجانی ابراز امیدواری کرد که دبیر خانه کنفرانس تلاش جدی برای پیگیری مصوبات این اجلاس داشته باشد.

وی در پایان از همه نهادها و  وزارتخانه ها که در اجرای آبرومند این کنفرانس همت نهاده اند و نیز بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و  جلالی رئیس مرکز پژوهشهای مجلس و نیز معاونت اجرائی و امور بین الملل، تشریفات و ترابری مجلس سپاسگزاری کرد.

 

 

 

کد N140009

وبگردی