آفتاب

15میلیارد حمایت بلاعوض دولت به صنعت زنبورداری کشور بلوکه شده است!

15میلیارد حمایت بلاعوض دولت به صنعت زنبورداری کشور بلوکه شده است!

رئیس اتحادیه سراسری زنبورداران کشور بر ضرورت آزاد سازی 15 میلیارد حمایت بلاعوض دولت از طریق صندوق مادر تخصصی بخش کشاورزی تاکید کرد.

عفت رئیسی سرحدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) اظهار کرد: این اعتبار بلاعوض در دولت گذشته با هدف تامین نهاده و تقویت صنعت زنبورداری کشور تخصیص یافته است ولی متاسفانه این اعتبار پس از تخصیص به صندوق مادر تخصصی بخش کشاورزی منتقل و بلوکه شده است.

وی افزود: ماههاست صندوق زنبورعسل کشور در انتظار واریز این اعتبار به سرمی‌برد اما تاکنون هیچ اقدام عملی در این خصوص صورت نگرفته و صرفاً اخبار مربوط به دریافت این اعتبار در حد وعده و وعید باقی مانده است.

رئیسی سرحدی ادامه داد: بنا بود با این اعتبار بسیاری از مباحث صنعت زنبورداری همچون بحث آموزش زنبورداران، خرید نهاده، پایش عسل ایران، برند سازی و افزایش آزمایشگاه‌های عسل و ... با جدیت بیشتری پیگیری شود ولی متاسفانه بلوکه شدن این اعتبار صنعت زنبور داری کشور را در پیگیری اهداف مشخص شده با مشکلات جدی مواجه ساخته است.

رئیسی سرحدی ابراز کرد: صندوق مادر تخصصی بخش کشاورزی در خواست مالکیت 48 درصد از این اعتبار را دارد این درصورتی است که حتی یک ریال از این مبلغ حق این صندوق نیست.

این مسئول افزود: این اعتبار از محل هدفمندی یارانه‌ها و 30 درصد صرفه جویی ماده هشت بخش کشاورزی به صنعت زنبورداری اختصاص یافته که قانوناً نباید به صندوق داده شود.

رییس اتحادیه زنبورداران کشور در پایان گفت: اتحادیه زنبورداری کشور خواستار پرداخت اصل، سود و زیان ناشی از بلوکه شدن این اعتبار می باشد و امید است دولت هر چه سریع‌تر راه حل عملی برای حل این مشکل ارائه دهد تا حق صنعت زنبورداری کشور ظرف مدت کوتاهی احقاق گردد.

انتهای پیام

کد N139847

وبگردی