آفتاب

ناطق نوری یا عارف؛کدامیک در انتخابات مجلس، در صدر لیست اصلاح طلبان قرار می گیرند؟

ناطق نوری یا عارف؛کدامیک در انتخابات مجلس، در صدر لیست اصلاح طلبان قرار می گیرند؟

سایت نامه نیوز نوشت:

حضور عارف در انتخابات مجلس دهم خصوصا سرلیستی اصلاح طلبان با موانعی روبرو است، چه آنکه به نظر می رسد بخشی از جریان اصلاحات با سرلیستی وی مخالف است و به دنبال آن هستند که با دنبال کردن استراتژی ائتلاف اصلاح طلبان و اعتدالگرایان شانس پیروزی خود در انتخابات مجلس را بالا ببرند، گویی اصلاح گرایان هنوز به باور قطعی برای جدا کردن راه خود از اعتدال گرایان نرسیده اند و رمز پیروزی بر رقیب اصولگرا را همچنان در نزدیکی به اعتدال گرایانی که حال عنان دولت را نیز در دست دارند می بینند.

پیگیری همین استراتژی است که بی شک در کنار نام عارف، نام و چهره های دیگری مانند ناطق نوری را نیز مطرح می سازد. امری که در صورت تحقق می تواند به سد بزرگی برای حضور عارف در انتخابات مجلس تبدیل شده و برای همیشه او را از دایره سیاست اوت کنند. در همین راستا برخی خبرها حکایت از آن دارد که بخشی از اصلاح طلبان تلاش های خود برای کنترل عارف و مانع شدن از حضور مستقلانه او در انتخابات را آغاز کرده اند.

برخی نیز براین اعتقادند از آنجایی که عارف با برچسب اصلاح طلبی شناخته می شود طیف حامیان دولت نیز که به عنوان جریان اعتدال گرا در فضای سیاسی کشور حضور دارند با نقش آفرینی عارف و یا حتی ریاست وی بر مجلس آینده نیز موافقت نخواهند کرد و به طور قطع دنبال آن خواهند بود که چهره ای معتدل و همسو با دولت همچون ناطق نوری ریاست مجلس اینده را بر عهده گیرد. لذا عارف از سوی طیف نزدیک به دولت نیز چندان مورد توجه قرار نخواهد گرفت.
17302
این در حالیست که عارف اخیرا د‌ر د‌ید‌ار با جوانان حزب اعتماد‌ ملی گفته است «مهم نیست که چه کسی سر لیست انتخابات باشد‌،نباید‌ فعلا وارد‌ مصاد‌یق شد‌ و باید‌ روی راهبرد‌ها و جهت گیری و حضور پرشور مرد‌م د‌ر انتخابات برنامه‌ریزی کرد‌.»

از همین باب است که حضور عارف در انتخابات مجلس آینده که بنا به گفته وی اکثریت آن متعلق به اصلاح طلبان خواهد بود با اما و اگرها و موانع بسیاری همراه خواهد بود و می تواند به چالشی جدید برای اصلاح طلبان در انتخابات آینده تبدیل شود. چالشی که یا عارف را در دایره سیاستمداران اصلاح طلب حفظ خواهد کرد یا او را به دوری ناخواسته و اوت شدن از سیاست گسیل خواهد کرد.

کد N139575

وبگردی