آفتاب
وندی شرمن:

امکان غنی سازی محدود برای ایران وجود دارد/ با ساده لوحی وارد مذاکره با ایران نمی شویم

امکان غنی سازی محدود برای ایران وجود دارد/ با ساده لوحی وارد مذاکره با ایران نمی شویم

معاون وزیر خارجه آمریکا در سرزمین های اشغالی از ممکن بودن امکان غنی سازی محدود برای ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا و مذاکره کننده ارشد هسته ای آمریکا که بعد از پایان مذاکرات با ایران راهی سرزمین های اشغالی شده است گفت: امکان غنی سازی محدود برای ایران وجود دارد اما این امر باید بخشی از روند مذاکرات باشد.

وی که در جمع خبرنگاران رژیم اسرائیل سخن می گفت افزود که قبل و بعد از هر دور از گفتگوها با مقامات رژیم اسرائیل به سختی کار می کند و هدف از این کار را اطمینان از صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران خواند.

 شرمن در بخشی از اظهارات خود با اذعان به اختلاف نظر کشورش با رژیم صهیونیستی تصریح کرد که آمریکا بعضی وقت ها با رژیم اسرائیل موافق است و بعضی وقت ها مخالف اما مهم است که نقدها و نظرات آنها را دریافت کنیم.

این مقام آمریکایی بر اهمیت در جریان قرار گرفتن رژیم اسرائیل درباره روند مذاکرات هسته ای با ایران تاکید کرده و گفت: تصریح کرد مهم است که اسرائیلی ها بدانند گفتگوها چقدر پیشرفت داشته اند تا نظراتشان را اعلام کنند.

شرمن افزود ما با ساده لوحی وارد مذاکرات با ایران نمی شویم و هنوز نمی دانیم آیا می توانیم این موضوع را به صورت دیپلماتیک حل کنیم یا خیر.

وی افزود مذاکرات با ایران بسیار سخت خواهد بود و قصد داریم تا 29 تیر با ایران به توافقی دربره برنامه هسته ایش دست یابیم.

وی با انتقاد ضمنی از رجز خوانی های نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره ایران تصریح کرد: من به یک نخست وزیر و یا یک رئیس جمهوری نمی گویم که سکوت اختیار کند و احترام زیادی هم برای نتانیاهو قائل هستم. اما اگر اقدامی مذاکرات و دیپلماسی را به خطر بیندازد مسئولیت آن برعهده کسی است که این کار را انجام می دهد.

کد N139319

وبگردی