آفتاب
شیخ‌الاسلام:

سوریه در حال پرداختن هزینه همکاری با ایران در جنگ تحمیلی است

سوریه در حال پرداختن هزینه همکاری با ایران در جنگ تحمیلی است

مشاور امور بین‌الملل رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتفاقات اخیر سوریه اظهار کرد: سوریه در حال پرداختن هزینه همکاری با ایران در طول جنگ تحمیلی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین شیخ‌الاسلام در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین کشور با بیان اینکه حرکت امام خمینی (ره) یک خط میان مشروعیت و غیرمشروعیت بود، خاطرنشان کرد: عده‌ای معتقد بودند که رای مردم یکی از بایدهای مشروعیت است و عده دیگری نیز بر این باور بودند که تنها صحبت‌های خداوند مشروع است. امام (ره) در این بین با حرکت خود هر دوی این دیدگاه‌ها را در کنار یکدیگر جمع کردند.

وی با بیان اینکه خط تقابل میان مشروعیت با نام مشروع بودن از آغاز پیروزی انقلاب تاکنون ادامه دارد، به جنگ تحمیلی ایران و اتفاقات سوریه اشاره کرد و گفت: ما در این دو اتفاق مشاهده می‌کنیم که آمریکا، شاهنشاهی، تروریست و رژیم صهیونیستی همگی در جبهه نامشروع حضور دارند ولی در این میان جبهه مشروعیت به پیشرفت دست پیدا کرده و رژیم صهیونیستی که در جبهه نامشروع قرار دارد، در حوزه خاک و نظریه عقب‌نشینی کرده است.

مشاور امور بین‌الملل رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری کنفرانس بین‌المللی بین‌المجالس اسلامی با تاکید بر اینکه پشتیبانی از مردم سالاری از پایه‌های مشروعیت است، اظهار کرد: برگزاری کنفرانس بین‌المللی بین‌المجالس کشورهای اسلامی نمونه بارزی از مردم سالاری است.

شیخ‌الاسلام با اشاره به تعداد گروه‌های شرکت‌کننده از کشورهای اسلامی در این کنفرانس با بیان اینکه 26 عضو از 53 کشور عضو این کنفرانس در سطح ریاست مجلس شرکت کرده بودند، اظهار کرد: دو کشور عضو دیگر نیز در سطح ریاست مجلس حضور به هم رسانده بودند و این بدان معناست که تقریبا سه‌چهارم اعضای این کنفرانس درسطح بین‌المللی حضور پیدا کرده بودند. این حضور نشان‌دهنده آن است که مردم سالاری در کشورهای اسلامی در حال رشد است و تمام این کشورها زیر پرچم اسلام ولایت فقیه جمع شده‌اند.

وی با اشاره به اشغال افغانستان اظهار کرد: با اشغال افغانستان رقبا و شیاطین اسلام صحبت‌هایی مطرح کردند و در حد توان خود اقدام به تحریف کردن اسلام کردند.

مشاور امور بین‌الملل رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به غیبت عربستان در کنفرانس بین‌المجالس اسلامی خاطرنشان کرد: عربستان که داعیه دار اسلام دیگری است، در این کنفرانس غیبت داشت. این غیبت نشان‌دهنده تقابل اصلی و نشانه پیروزی اسلام ناب محمدی (ص) است.

شیخ‌الاسلام با اشاره به جزییات کنفرانس بین‌المللی بین‌المجالس کشورهای اسلامی با بیان اینکه مساله فلسطین در این کنفرانس یک بحث پررنگ به حساب می‌آمد، اظهار کرد: یکی از نکات جالب این کنفرانس همزمانی تشکیل کمیته فلسطین با سالگرد حادثه تحویل سفارت اسرائیل در تهران به عرفات توسط فرزند امام خمینی (ره) بود.

وی با اشاره به روند تقابل ایران و غرب طی سال‌های گذشته اظهار کرد: تقابل ما و غرب در صحنه سیاسی و صحنه تقابل بین‌المللی منجر به صادر شدن قطعنامه‌های سازمان ملل علیه ما شد. آنها گمان می‌کردند که ایران در حال کسب یک توانمندی است و بر آن شدند تا با صادر کردن قطعنامه‌های مختلف ایران را از کسب این توانمندی بازدارند.

مشاور امور بین‌الملل رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات بین ایران و غرب با تاکید بر اینکه مذاکرات یک جنگ بر روی میز است، اظهار کرد: در این مذاکرات هیچ‌کدام از طرفین نظر خود را تغییر نمی‌دهند. مشکل ما و آمریکا دعوایی بر سر دو نظام و دو تفکر متفاوت از هم است و این مشکل و دعوا هیچ‌موقع حل شدنی نیست چراکه آنها خود را آقای دنیا می‌دانند و ما نیز هیچ‌گاه عزت خود را نمی‌فروشیم.

شیخ‌الاسلام با اشاره به اتفاقات اخیر سوریه و با بیان اینکه سوریه در حال پرداختن هزینه‌های مربوط به همکاری با ایران در جنگ تحمیلی است، خاطرنشان کرد: غرب معتقد بود که اژدهایی به جانش افتاده است که سر این اژدها در ایران و دمش در لبنان و کمرش در سوریه قرار دارد. آنها معتقدند که چنانچه کمر این اژدها را بشکنند، ارتباط میان سر و دم قطع می‌شود.

وی در ادامه در پاسخ به پرسش یکی از حاضران در جلسه مبنی بر اینکه «چرا هیچ کدام از نمایندگان مجلس در تیم مذاکره‌کننده حضور ندارند» اظهار کرد: من به شخصه صلاح نمی‌دانم نماینده‌ای در تیم مذاکره‌کننده وجود داشته باشد زیرا چنانچه نماینده‌ای در این تیم حضور داشته باشد، دیگر مجلس نمی‌تواند آنطور که باید نظارت‌های خود را انجام دهد.

مشاور امور بین‌الملل رییس مجلس شورای اسلامی در پایان در پاسخ به پرسش دیگر یکی از حاضرین در مورد مذاکرات ایران و غرب با بیان اینکه این مذاکرات، مذاکرات خیلی سختی است، گفت: بحث بر سر برخی از بندهای این توافقنامه اخیر به حدود 20 سال مذاکره نیاز دارد.

انتهای پیام

کد N139292

وبگردی