آفتاب

تیموشنکو: در انتخابات ریاست جمهوری اوکراین شرکت می کنم

تیموشنکو: در انتخابات ریاست جمهوری اوکراین شرکت می کنم

مسکو - ایرنا- خانم یولیا تیموشنکو نخست وزیر پیشین اوکراین و رهبر مخالفان دولت این کشور روز شنبه پس از آزادی از زندان اعلام کرد که در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری نامزد می شود.

به گزارش ایرنا به نقل از ایتارتاس، تیموشنکو که بعد از ظهر امروز به دنبال اقدام مجلس اوکراین در تغییر ماده ای از قوانین کیفری این کشور از زندانی در شهر خارکف در شرق این کشور آزاد شد، برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرد.

مجلس اوکراین موسوم به ˈراداˈ که پس از این که روز گذشته ویکتور یانکوویچ رییس جمهوری این کشور ک کی یف را ترک و در در شهر خارکف در نزدیکی مرزهای روسیه استقرار یافت، به دست مخالفان افراطی غربگرا افتاده است.

رادا امروز اعلام کرد که انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری، ماه می امسال برگزار می شود.

این در حالی است که مخالفان دولت اوکراین روز گذشته توافق نامه ای را با دولت این کشور در حضور وزرای خارجه کشورهای بزرگ اروپا امضا کردند که بر اساس آن قرار بود انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری این کشور دسامبر امسال برگزار شود.

انتظار می رود تیموشنکو که به جرم اقدام فراتر از اختیارات قانونی خود در انعقاد قرارداد خرید گاز روسیه به هفت سال زندان متهم شده بود، امروز با پرواز اختصاصی وارد کی یف پایتخت اوکراین شود.

اروپام/518 ** 1917
کد N139257

وبگردی