آفتاب

روابط عمومی مجلس:امکان نمایش عکس همه دوره های مجلس نبود/ جلالی:اين كار خطا يا سهوي بوده است

روابط عمومی مجلس:امکان نمایش عکس همه دوره های مجلس نبود/ جلالی:اين كار خطا يا سهوي بوده است

مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس با بیان اینکه متاسفانه برخی رسانه ها به دنبال هر بهانه ای برای مطرح کردن برخی افراد هستند و در این رابطه هر موضوعی را مستمسک قرار می دهند، خاطرنشان کرد: رسانه ها اجلاس با اهمیت و با شکوه را تحت الشاع مسائل کم ارزش قرار ندهند.

محمد کیایی در گفتگو با خبرنگار مهر در واکش به برخی اخبار رسانه ها نسبت به حذف عکس برخی دوره های قبلی مجلس در نمایشگاهی که در حاشیه اجلاس اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی برگزار شده بود، گفت: این دوره اجلاس بین المجالس با موفقیت کامل برگزار شد که متاسفانه برخی از رسانه های داخلی پس از اتمام اجلاس در صدد حاشیه سازی برای این اجلاس باشکوه هستند.

مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس،افزود: برای اولین بار 29 رئیس مجلس، 15 نایب رئیس و 52 هیات پارلمانی در کنفرانس بین المجاس کشور های اسلامی حضور داشتند که که در تاریخ 15 ساله و 9 دوره گذشته بی نظیر بود و یک رکورد محسوب می شود.

وی با اشاره به نمایشگاه هایی که در حاشیه این اجلاس برپا شده بود، ادامه داد: ما چندین نمایشگاه در حاشیه این اجلاس داشتیم که یکی از انان نمایشگاه سازمان انرژی اتمی بود که آخرین دستاوردهای خود را برای بازدید عرضه کرده بود.

کیایی با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری، کتابخانه مجلس شورای سلامی و کتابخانه وزارت امورخارجه هر یک نمایشگاهی را در این اجلاس دایر کرده بودند بیان داشت: وزارت دفاع برای به نمایش گذاشتن آخرین دستاوردهای دفاعی همچون پهپاد و ماهواره ها و همچنین سازمان میراث فرهنگی برای نشان دادن جاذبه های فرهنگی کشورمان نمایشگاههایی در این اجلاس داشتند.

مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس، تصریح کرد: نمایشگاه عکسی نیز برای به نمایش گذاشتن عکس های یادگاری 9 دوره کنفرانس بین المجالس کشورهای اسلامی به همراه 15 قطعه عکس از9 دوره مجلس شورای اسلامی و 6 دوره مجلس سنای ایران ، 24 دوره مجلس شورای ملی و به نمایش درآمده بود.

وی با بیان اینکه برخی از رسانه ها با کج سلیقه گی و در اثر کمبود سوژه به این موضوع پرداخته اند که چرا در این نمایشگاه عکس های مربوط به مجلس ششم به نمایش گذاشته نشده است، گفت: به نمایش گذاشتن عکس تمام دوره ها امکان پذیر نبود و حتی هیچ عکسی از دوره های هفتم، هشتم و نهم مجلس نیز در نمایشگاه نبود.

کیایی توضیح داد: در نمایشگاه عکس های یادگاری از 9 دوره گذشته اتحادیه بین المجاس کشورهای اسلامی، عکسی از شخص مورد نظر این رسانه ها وجود دارد. بنابراین اگر مجلس در حذف عکس های مربوط به مجلس ششم تعمدی داشت، عکس کروبی در نمایشگاه  9 دوره گذشته اتحادیه بین المجاس نیز باید حذف می شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی رسانه ها به دنبال هر بهانه ای برای مطرح کردن برخی افراد هستند و در این رابطه هر موضوعی را مستمسک قرار می دهند، خاطرنشان کرد:  رسانه ها اجلاس با اهمیت و با شکوه را تحت الشاع مسائل کم ارزش قرار ندهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نهمین دوره کنفرانس اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی، كاظم جلالي نیز درباره خبر منتشر شده مبني بر حذف عكس برخي از دوره هاي مجالس از عكس‌هاي منتشر و درج شده در راهروي محل برگزاري نهمين كنفرانس اتحاديه بين المجالس كشورهاي عضو سازمان همكاري هاي اسلامي، گفت: مسئوليت بنده دراين اجلاس در زمينه مسائل محتوايي و فني بود و از ابتداي كار هم در حضور دكتر لاريجاني رئيس محترم مجلس شوراي اسلامي اين موضوع را عنوان كرده بودم و مسئوليت كارهاي اجرايي اجلاس به ساير برادران واگذار شده بود.

سخنگوي نهمين كنفرانس اتحاديه بين المجالس كشورهاي عضو سازمان همكاري هاي اسلامي، افزود: در تقسيم كار برگزاري نهمين كنفرانس اتحاديه بين المجالس كشورهاي عضو سازمان همكاري هاي اسلامي، مسئوليت ستاد اجرايي برگزاري اجلاس برعهده اشخاص ديگري گذاشته شد و طبق حكمي كه رياست محترم مجلس به اينجانب دادند بنده مسئول شوراي سياسي و امور محتوايي اجلاس از جمله مديريت كميته هاي اجرايي، سياسي، كميته نگارش، تهيه بيانيه پاياني و اعلاميه تهران بودم و در امور اجرايي نه داراي مسئوليتي بودم و نه در آن موضوعات دخالت ‌كردم.

وي ادامه داد: در بحث اجرايي اين كنفرانس بنده هيچ گونه ورودي نداشتم و سه شنبه شب (29 بهمن ماه) زماني كه براي حضور در ضيافت شام در راهرويي كه تصاوير مربوط به مجالس گذشته بود، عبور مي كردم ديدم كه تصاوير دو دوره مجلس در تابلوهاي راهروي مذكور نصب نشده بود كه باعث پرسش من از مسئولان اجرايي مربوطه شد كه در هياهو و شلوغي و كثرت كار به پاسخي در اين باره نرسيدم.

جلالي در ادامه تاكيد كرد: چهارشنبه شب ( 30 بهمن ماه) قبل از مصاحبه مطبوعاتي دكتر لاريجاني رياست محترم مجلس و قبل از تشريف فرمايي ايشان به سالن كنفرانس خبري، لحظاتي وقت داشتم تا با خبرنگاران عزيز به شكل دوستانه و صميمانه صحبتي داشته باشم كه در آنجا يكي از خبرنگاران از اينكه تابلوي عكس برخي دوره هاي مجلس در سالن مربوطه نصب نشده بود انتقاد كرد كه بنده هم در حضور تمامي خبرنگاران عرض كردم كه اين كار خطا يا سهوي بوده و تاريخ انقلاب قابل حذف يا سانسور نيست.

رئيس مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي، تصريح كرد: پاسخگويي درخصوص عدم نصب تابلو مجالس برخي دوره ها ، وظيفه مسئولان اجرايي نهمين كنفرانس اتحاديه بين المجالس كشورهاي عضو سازمان همكاري هاي اسلامي است.

 

کد N139058

وبگردی