آفتاب

نقل خاطرات رضایی در دیدار مسجدجامعی

نقل خاطرات رضایی در دیدار مسجدجامعی

تهران- ایرنا- ˈمحسن رضاییˈ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در دیدار ˈاحمد مسجد جامعیˈ رییس شورای اسلامی شهر تهران که در جریان بازدید از منطقه چهار پایتخت به منزل رضایی نیز رفت، به بیان بخشی از خاطرات خود پرداخت.

به گزارش ایرنا، محسن رضایی در جریان این دیدار با اشاره به اینکه از سال 54 به تهران آمده است، گفت: در سال 54 که در کنکور سراسری رشته مهندسی مکانیک در دانشکده علم و صنعت پذیرفته شدم به همراه سه نفر از دوستان به منطقه نارمک تهران آمدیم.

دبیر تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: پیش از آمدن به تهران من 6 ماه در اهواز زندانی بودم که در آن زمان به عنوان جوان ترین زندانی سیاسی محسوب می شدم و پس از آنکه تقی شهرام در سازمان مجاهدین کودتا انجام داد و اتفاقات آن سال ها پیش آمد ما بنا را بر این گذاشتیم که ابتدا خودسازی کنیم و برخلاف مجاهدین که با روحانیت ارتباط نداشتند ما با روحانیت ارتباط برقرار کردیم و از این طریق توانستیم به خودسازی برسیم و برای مبارزه آماده شویم.

رضایی در ادامه بیان داشت: مدتی که از حضورم در تهران می گذشت تصمیم به ازدواج گرفتم که با حجت الاسلام و المسلمین جلالی خمینی امام جماعت مسجد احمدیه نارمک این موضوع را مطرح کردم و وی نیز به همسرش که در آن زمان در مسجد کلاس قرآن برپا می کرد تصمیم مرا منتقل کرد و ایشان هم برای بنده همسری انتخاب کردند.

وی افزود: پس از ازدواج در خانه پدرخانم خود در انباری که تمیز کرده بودیم زندگی مشترک خود را آغاز کردیم.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شش ماه بعد از ازدواج من ساواک متوجه حضور بنده در تهران شد که اگر این بار به چنگ ساواک می افتادم حداقل حکمی که برای من صادر می شد حبس ابد بود و به همین دلیل از تهران به قم رفتیم که در آنجا نیز شناسایی شدیم و مجبور به عزیمت به کاشان شدیم و حدود 8 ماه در آنجا مستقر بودیم که بار دیگر ساواک محل استقرار مرا پیدا کرد و از آنجا به اصفهان رفتیم و طی آن در چند درگیری شرکت داشتم تا اینکه به دزفول بازگشتم.

رضایی ادامه داد: در مهر ماه 57 برای بار دوم از دزفول به تهران آمدم و در منطقه کن تهران مستقر شدیم که در آن زمان ما در خانه های تیمی مستقر بودیم و فرزند من نیز در یکی از این خانه های تیمی به دنیا آمد و در حال حاضر نیز نزدیک به 19 سال است در منطقه 4 تهران ساکن هستم.

همچنین در این دیدار احمد مسجدجامعی رییس شورای اسلامی شهر تهران از تصویری که در خانه محسن رضایی از چند شهید وجود داشت سوال کرد که وی پاسخ داد: این عکس متعلق به هشت نفر از تاثیرگذارترین افراد در جنگ تحمیلی است و اگر این افراد نبودند همچون گذشته که در تاریخ ما وجود دارد در جنگ بخشی از خاک کشور را از دست می دادیم.

سیام(1)9254** 1418
کد N138896

وبگردی