آفتاب
دستور جلسات کمیسیون‌های تخصصی؛

رحمانی‌فضلی، طیب‌نیا، ظریف، چیت‌چیان، پورمحمدی به مجلس می‌روند

رحمانی‌فضلی، طیب‌نیا، ظریف، چیت‌چیان، پورمحمدی به مجلس می‌روند

کمیسیون‌های تخصصی مجلس هفته جاری میزبان وزرای کشور، اقتصاد، امور خارجه، نیرو و دادگستری جهت پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان هستند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، کمیسیون‌های تخصصی مجلس هفته جاری و بعد از گذشته سه هفته تعطیلی به دلیل رسیدگی به لایحه بودجه 93 و ایرادات شورای نگهبان تشکیل جلسه می‌دهند.

یکی از موارد کاری کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی بررسی ایرادات شورای نگهبان در مورد طرح عضویت نمایندگان دربرخی از شوراهای عالی و مجامع و همچنین اصلاح موادی از آئین‌نامه داخلی است.

بررسی لایحه اصلاح موادی از قانون بخش تعاونی اقتصادی، رسیدگی به طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی و بررسی طرح تاسیس سازمان ملی استاندارد ایران به ترتیب از موارد کاری کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی، کمیسیون مشترک طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی و کمیسیون ویژه بررسی طرح تاسیس سازمان ملی استاندارد ایران است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، رئیس سازمان دانش‌آموزی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و رئیس دانشگاه پیام نور نیز هفته آینده به کمیسیون آموزش و تحقیقات می‌روند که این کمیسیون علاوه بر این بررسی طرح نظام جامع آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارتی و طرح تامین نیروی انسانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و آموزشکده‌های زیر مجموعه را در دستور کار دارند.

رسیدگی به طرح تشکیل اقتصاد مقاومتی در دستور کار کمیسیون اجتماعی و بررسی لایحه اجازه مشارکت ایران در افزایش سرمایه دوره پنجم بانک توسعه اسلامی، طرح تسهیل تسویه بدهی ارزی واحد‌های تولیدی به حساب ذخیره ارزی و انتخاب دو نفر از کمیسیون به عنوان عضو ناظر در ترکیب هیات عالی نظارت قانون نظام صنفی کشور و یک نفر برای عضویت در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار دارد.

همچنین وزیر اقتصاد جهت پاسخگویی به سوال پنج نماینده مجلس نیز به کمیسیون اقتصادی می‌رود.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز هفته جاری میزبان ظریف، وزیر امور خارجه برای پاسخگویی به سوال بیش از90 نماینده مجلس است. وزیر کشور نیز جهت پاسخگویی به سوال 9 نماینده مجلس به این کمیسیون می‌رود.

کمیسیون انرژی نیز با حضور وزیر نیرو سوال سه نماینده مجلس را بررسی می‌کند و علاوه بر آن رسیدگی به طرح حمایت از صنعت برق را در دستور کار دارد.

بررسی طرح بیمه اجتماعی فراگیر و رسیدگی به گزارش رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در مورد آلودگی هوا و گزارش بنیاد بیماری‌های نادر در مورد فعالیت‌های رویان در جعت خدمت‌رسانی به جامعه بیماران نادر در دستور کار کمیسیون بهداشت و درمان قرار گرفته است.

کمیسیون شوراها نیز به بررسی طرح اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه مجلس پرداخته و کمیسیون صنایع و معادن نیز میزبان وزرای کشور و صنعت، معدن و تجارت برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان است.

طرح اصلاح موادی از قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در کمیسیون عمران بررسی می‌شود و کمیسیون فرهنگی نیز به بحث و بررسی پیرامون وضعیت قانون شرکت نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر در انتخابات فدراسیون‌های ورزشی می‌پردازد.

وزیر دادگستری نیز هفته جاری به کمیسیون حقوقی جهت پاسخ به سوال دو نماینده مجلس خواهد رفت و این کمیسیون ایرادات شورای نگهبان در مورد لوایح آئین دادرسی کیفری و نحوه اجرای محکومیت‌های مالی را مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

کمیسیون کشاورزی میزبان وزیر نیرو جهت پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان خواهد بود و همچنین به بررسی طرح ممنوعیت واردات غیرضروری محصولات کشاورزی و طرح ارزیابی زیست محیطی و همچنین انتخاب اعضای هیات تفحص از عملکرد سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور می‌پردازد.

انتهای پیام

کد N138850

وبگردی