آفتاب
کارشناس صرب/

ایران کشوری جذاب برای گردشگران خارجی است

ایران کشوری جذاب برای گردشگران خارجی است

بلگراد-ایران- کارشناس مطبوعاتی و فرهنگی نمایشگاه بین المللی بلگراد گفت:ایران با توجه به این واقعیت که دارای حدود 4 هزار و 300 اثر تاریخی است در زمره کشورهای برتر جهان برای جلب گردشگران خارجی قرار دارد.

آنجلکا بوگدانوو روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در بلگراد با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی جهانگردی بلگراد حضور می یابد، افزود: اکنون فرصت بسیار مناسبی برای گسترش همکاری های گردشگری بین دو کشور است و نباید چنین فرصتی را از دست داد.

وی با بیان اینکه دو کشور صربستان و ایران هر کدام در مناطق خود از توانایی های گردشگری بالایی برخوردارند،گفت:افزایش همکاری های گردشگری ضمن اینکه مردم دو کشور را با فرهنگ و سنت های یکدیگر آشنا می سازد، پایه و اساسی برای دیگر همکاری ها از جمله همکاری های اقتصادی است.

بوگدانوو گفت:ایران در فهرست یونسکو از لحاظ تعداد بناهای تاریخی مقام هفتم و از لحاظ میراث فرهنگی مقام پانزدهم را در جهان از آن خود کرده است.

وی ایران را از قدیمی ترین کشور جهان نام برد و گفت: ایرانی ها به استفاده از علوم ریاضیات و هندسه در معماری در جهان شهرت دارند و این کشور افزون بر معماری در زمینه هنر و فرهنگ مانند؛ هنر نقاشی و خطاطی، بافندگی، گلیم بافی، منبت کاری و کنده کاری بر روی سنگ و فلزات نیز کم نظیر است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ غنی ایران همیشه در مناطق شرق میانه و آسیای مرکزی غالب بوده است، افزود: کشوری که قرن ها در آن فرهنگ های شرق، غرب، شمال و جنوب وجود داشته،سرزمین باستانی ˈجاده ابریشمˈ با آب و هوای گوناگون و با حیوانات و گیاهان فراوان و منحصر به فرد خود، مکانی است که برای گردشگران جذابیت خاصی دارد.

مسئول مطبوعاتی نمایشگاه بلگراد افزود:ایران کشوری است با داشتن مراکز بی حد و حصر تاریخی، گردشگری، باستان شناسی، معماری و فرهنگی، غذاهای متنوع و با مردمی میهمان نواز و مهربان برای جهانگردان مکانی جالب و دیدنی است.

وی همچنین برقراری خط هوایی بین بلگراد و تهران را برای گسترش همکاری های جهانگردی و اقتصادی بسیار مهم دانست.

در نمایشگاه بین المللی جهانگردی بلگراد که از 8 لغایت 11 اسفند امسال برگزار خواهد شد بیش از هزار سازمان و موسسه گردشگری از داخل کشور و بیش از 300 سازمان و شرکت گردشگری از 54کشور خارجی از جمله ایران، مراکز و امکانات گردشگری، جهانگردی و تاریخی خود را به معرض نمایش خواهند گذاشت.

سی و ششمین نمایشگاه بین المللی جهانگردی بلگراد از نقطه نظر تعداد غرفه و تعداد کشورهای شرکت کننده نسبت به نمایشگاه های گذشته جهانگردی بزرگترین نمایشگاه محسوب می شود.

ایران، آرژانتین، الجزایر، آلبانی، امارات متحده عربی، مالزی، هندوستان، پرتغال و رومانی کشورهایی هستند که برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی جهانگردی بلگراد حضور پیدا می کنند.

بنابرآماری های اعلام شده،تعداد جهانگردان خارجی در صربستان در سال 2013 میلادی 11درصد نسبت به سال قبل آن افزایش داشته است.

نمایشگاه جهانگردی بلگراد از سال 2003 میلادی عضو انجمن گردشگری نمایشگاه های اروپا و همچنین عضو انجمن نمایشگاه های بین المللی تجارت جهانگردی است.

بنا به گزارش بخش مطبوعاتی نمایشگاه بلگراد انتظار می رود که بیش از 65 هزار نفر از نمایشگاه جهانگردی امسال بلگراد دیدن کنند.

اروپام**2061**1856
کد N138819

وبگردی