آفتاب

مانور مشترک 18 کشور آفریقایی در نیجر

مانور مشترک 18 کشور آفریقایی در نیجر

1000 سرباز و مقام نظامی از 18 کشور آفریقایی مانور آموزشی نظامی مشترک خود را در نیجر و برای آمادگی در مقابل تروریسم در منطقه ساحل آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، این مانور نظامی مشترک با نام "فیلینت لاک" در مناطق آگادز، دی‌فا و تاهوا و بین 20 فوریه تا 9 مارس سال جاری میلادی برگزار می‌شود.

مانور مشترک نظامی مذکور از سال 2005 و برای ارتقای ظرفیت‌های دفاعی و امنیتی نیروهای این کشورها و همکاری برای حفاظت از مردم مناطق سال‌ آفریقا آغاز به کار کرد.

در مراسم گشایش این رزمایش نظامی مشترک فرمانده ارتش نیجر برگزای این مانور آموزشی و امنیتی در منطقه ساحل را مورد استقبال قرار داد و اعلام کرد که این منطقه تاکنون شاهد جنایات برون مرزی و تروریسم بوده است.

وی افزود: محمدو ایسوفو، رئیس جمهوری نیجر بار دیگر بر حمایت خود از این برنامه به منظور تقویت همکاری‌های استراتژیک و به شراکت گذاشتن اطلاعات در میان ارتش‌های مختلف تاکید کرد.

مانور مشترک نظامی سال جاری میلادی با همکاری ارتش آمریکا صورت می‌گیرد.

این مانور نظامی مشترک درست پس از سومین نشست شورای وزیران امور خارجه کشورهای آفریقایی در نیامی پایتخت نیجر برگزار شده است. در این نشست همکاری در جنگ علیه تروریسم و برقراری صلح و امنیت در منطقه ساحل مورد بحث قرار گرفت.

انتهای پیام

کد N138782

وبگردی