آفتاب

سناتور پاکستانی خواستار تشریح مواضع اسلام آباد در قبال سوریه شد/ تیراندازی به سوی عضو ارشد شورای صلح شهر کوهات

سناتور پاکستانی خواستار تشریح مواضع اسلام آباد در قبال سوریه شد/ تیراندازی به سوی عضو ارشد شورای صلح شهر کوهات

تاکید سناتور پاکستانی بر لزوم تشریح مواضع اسلام آباد در قبال سوریه، سوء قصد به جان عضو حزب قومی وطن و تیراندازی به سوی عضو ارشد شورای صلح کوهات از جمله خبرهای مرتبط با پاکستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری هند، در پی اعدام 23 نفر از نیروهای مرزبانی پاکستان از سوی طالبان، ژنرال راحیل شریف فرمانده ارتش این کشور در سخنرانی در شهر پیشاور با اشاره به قوای نیروهای مسلح این کشور اعلام کرد نیروهای ارتش توانایی مقابله با هر نوع تهدید داخلی و یا خارجی علیه تمامیت و استقلال کشور را دارند.

سناتور فرحت الله بابر نماینده حزب مردم و رئیس جناح مخالف دولت پاکستان در مجلس سنا خواستار ارائه توضیحات سرتاج عزیز مشاور ارشد نخست وزیر درباره تغییر احتمالی مواضع پاکستان در قبال سوریه و جهت گیری در بحران این کشور شد.

وی با اشاره به سفر اخیر سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد عربستان سعودی به اسلام آباد و تاثیر این سفر بر امنیت ملی پاکستان و روابط دوجانبه با سایر کشورهای منطقه خواستار نشست ویژه مجلس سنا در روز دوشنبه درباره این موضوع شد زیرا پس از این دیدار نواز شریف نخست وزیر پاکستان بر تشکیل دولت انتقالی در سوریه تاکید کرد.

پی تی وی نیز از امضای چندین توافقنامه همکاری میان اسلام آباد و پکن از جمله قرارداد ساخت فرودگاه بین المللی در بندر گوادر ایالت بلوچستان، نوسازی فاز دو جاده قراقروم در شمال پاکستان (نزدیکی مرز چین) و تاسیس مشترک مراکز ملی تحقیقات در خصوص فناوری نیروگاههای آبی در پی سفر ممنون حسین رئیس جمهوری پاکستان به چین و دیدار با شی جین پینگ همتای چینی، لی که چیانگ نخست وزیر و ژانگ دجیانگ رئیس کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین خبر داد.

اکسپرس تریبون نیز از کشته شدن 9 عضو طالبان و زخمی شدن دهها فرد دیگر در جریان حملات بالگردهای ارتش پاکستان به منطقه هنگو خبر داد.

رسانه های پاکستانی همچنین با اشاره به سوء قصد به جان عدالت خان عضو ارشد حزب قومی وطن (QWP) در شهر بونر از کشته شدن دو نفر از همراهانش و زخمی شدن سه فرد دیگر خبر دادند.

پلیس و نیروهای امداد و نجات پس از برخورد خودروی عدالت خان با یک بمب کنار جاده ای در محل حادثه حاضر شده و مجروحین را برای معالجه به بیمارستان منتقل کردند. هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است اما مقامات دولت پاکستان شبه نظامیان وابسته به گروههای غیرقانونی و افراطی را مسئول این حمله می دانند.

پلیس پاکستان همچنین از کشته شدن شیرمحمد توری عضو ارشد شورای صلح شهر کوهات در حمله تروریستی افراد مسلح ناشناس در ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان خبر داد که افراد مسلح هنگام خروج وی از منزل خود در منطقه اسکندر شهید شهر کوهات به وی تیراندازی کردند.

کد N138767

وبگردی