آفتاب

خشم وزیر خارجه سابق ایتالیا از برکناری اش

خشم وزیر خارجه سابق ایتالیا از برکناری اش

رم - ایرنا- خانم ˈاما بونینوˈ وزیر خارجه سابق ایتالیا در واکنش به اعضای کابینه جدید دولت متئو رنتزی و نبود نام ایشان در بین اعضای کابینه دراظهاراتی خشمگینانه، گفت: چرا من را کنار گذاشتند؟

به گزارش روزشنبه ایرنا، خانم بونینو درگفت و گو با روزنامه ˈکوریره دلاسراˈ در واکنش به کابینه دولت جدید ایتالیا با لحنی ناراحت و عصبانی افزود: چرا من را کنار گذاشتند، واقعا دلیل آن را نمی دانم؟

بونینو از حزب تندرو های ایتالیا پس از یک تجربه 10 ماهه در وزارت خارجه این کشور کرسی خود را به خانم ˈفدریکا موگرینیˈ وزیر جدید خارجه این کشور داد بدون اینکه از این تصمیم اطلاعی داشته باشد.

وی اظهار داشت : حتی یک تلفن به من نکردند تا از این تصمیم مطلع شوم و تنها با شنیدن اخبار از تلویزیون متوجه شدم که دیگر در فهرست وزرای کابینه جدید نیستم و هیچ اطلاعی از آن نداشتم.

این در حالی است که تاکنون صحبت از ماندن بونینو در وزارت خارجه می شد و او در هفته های اخیر در صدر تمام نظرسنجی ها قرار داشت و یکی از محبوب ترین وزرای خارجه محسوب می شد اما ظاهرا نخست وزیر جدید ایتالیا با این نظرسنجی ها کاری نداشت و حتی در دبیرخانه حزب دمکرات ها گفته می شد که از کار بونینو راضی نبودند.

تغییر وزیر خارجه ایتالیا در حالی صورت می گیرد که رویداد نظامیان این کشور در هند همچنان ادامه دارد و حل نشده است.

ˈریتا برناردینیˈ دبیر حزب رادیکال ها نیز در واکنش گفت: رنتزی خودسرانه عمل کرد بدون اینکه نگران واکنش این تصمیم از خارج باشد او به سیاست ضد دمکراتیک خود ادامه می دهد.

این در حالی است که ˈمتئو رنتزیˈ نخست وزیر انتصابی ایتالیا امروز به همراه وزرای کابینه خود که نیمی از آنها را زنان تشکیل می دهند در مقابل رییس جمهوری سوگند خورد و دولت این کشور رسما تشکیل شد.

اروپام ** 2171 ** 1064
کد N138736

وبگردی