آفتاب

همکاری 367 نهاد، ارگان و سازمان با جشنواره امام رضا(ع)

همکاری 367 نهاد، ارگان و سازمان با جشنواره امام رضا(ع)

جلسه کارگروه مطبوعاتی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) با حضور سیدجواد جعفری دبیر جشنواره و حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این در معاونت مطبوعاتی برگزار شد.

جلسه کارگروه مطبوعاتی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) با حضور سیدجواد جعفری دبیر جشنواره و حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این در معاونت مطبوعاتی برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سیدجواد جعفری در ابتدای این نشست گفت: یکی از تکالیف دستگاه‌های فرهنگی کشور آن است که سیره امام رضا (ع) و معارف رضوی را در جامعه منتشر کنند و گسترش دهند، آن هم نه صرفاً در ایام ولادت یا شهادت آن حضرت، بلکه در تمام ایام سال. به همین منظور جشنواره امام رضا (ع) 367 سازمان را با خود همراه کرده و از این ظرفیت عظیم معنوی بهره برده می‌شود و در چنین شرایطی باید آمادگی‌ها و همکاری‌های بیشتری صورت گیرد.

وی سپس به موضوع کارگروه و برگزاری جشنواره‌های دیجیتال و مطبوعات رضوی در دو استان کشور اشاره کرد و افزود: دومین جشنواره خبرگزاری‌ها، نشریات الکترونیک و رسانه‌های برخط به میزبانی اداره کل ارشاد اسلامی استان تهران و چهارمین جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در مطبوعات به میزبانی اداره‌کل ارشاد اسلامی گیلان برگزار می‌شود.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، حمایت معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد از دو استان مذکور را خواستار شد و ادامه داد: نظارت معاونت محترم مطبوعاتی بر جشنواره‌های مجازی و مطبوعاتی امام رضا(ع) موجب ارتقای سطح جشنواره‌ها خواهد شد، در همین راستا می‌توان از ظرفیت خبرنگاران خارجی نیز استفاده کرد، چرا که جشنواره امام رضا(ع) عنوان «بین‌المللی» را یدک می‌کشد و در 75 کشور جهان برگزار می‌شود.

پوشش اختتامیه جشنواره امام‌رضا(ع) توسط خبرنگاران خارجی

در ادامه این جلسه، حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیان دیدگاه‌های معاونت متبوع خود پرداخت و در پاسخ به درخواست دبیر جشنواره مبنی بر امکان حضور خبرنگاران خارجی خاطرنشان کرد: خوشبختانه جشنواره امام رضا(ع) رویکرد ایجابی دارد و به نحوی نیست که سلفی‌ها را علیه خود تحریک کند، بنابراین به لحاظ بین‌الملل نیز مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت و بالتبع حضور خبرنگاران مسلمان در این جشنواره معنا پیدا می‌کند.

وی سپس درباره نحوه ارسال آثار به جشنواره مطبوعات رضوی در استان‌های گیلان و تهران گفت: توصیه می‌کنم در استان گیلان از نرم‌افزار جشنواره مطبوعات استفاده شود و آثار به صورت الکترونیک ارسال شوند، چرا که سهولت را در پی دارد و قطعاً تعداد افراد بیشتری در جشنواره شرکت می‌کنند.

انتظامی معرفی داوران جشنواره‌های دیجیتال و مطبوعات رضوی را موجب اعتباربخشی به آن دانست و بر ترکیب داوران از طیف‌های مختلف تأکید کرد.

به گفته وی، در جشنواره‌هایی که ساحت آن ساحت معنوی است، شیوه‌نامه داوری باید زودتر آماده شود و مکانیزم‌های داوری برای اطلاع شرکت‌کنندگان اعلام شود.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در پایان گفت: فراخوان‌های جشنواره امام رضا(ع) بعد از نهایی شدن در سایت رسمی معاونت اطلاع‌رسانی درج خواهد شد. همچنین از ظرفیت آگهی‌های دولتی نیز برای اطلاع‌رسانی بیشتر استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام

کد N138653

وبگردی