آفتاب

کارمند وزارت نفت که خودسوزی کرده بود، درگذشت

کارمند وزارت نفت که خودسوزی کرده بود، درگذشت

کارمند وزارت نفت که در روز بازدید رییس‌جمهوری از وزرات نفت خودسوزی کرده بود، امروز در گذشت.

  
به گزارش افتاب به نقل از بهر نیوز یکی از کارکنان وزات نفت که 28 بهمن ماه در ساختمان مرکزی وزارت نفت اقدام به خودسوزی کرده بود با 55 درصد سوختگی در گذشت. گفته می‌شود این کارمند وزارت نفت بعد از آن که با مراجعه مکرر به مسوولان مربوطه موفق نشد مجوز بازنشستگی پیش از موعد خود را به دلیل جانباز بودن بگیرد درخواست دیدار با وزیر نفت را داشت که بعد از آنکه از وی خواسته می‌شود درخواست مکتوب خود را ارائه کند، اقدام به خودسوزی می‌کند.
وزیر نفت نیز این ماجرا را در صفحه شخصی فیسبوک خود این گونه تشریح کرده است: با توجه به اینکه تمامی ورودی‌های وزارت نفت با دوربین کنترل و ضبط می‌شود، از فیلم ضبط‌ شده چنین بر می‌آمد که فردی حدود پنجاه و چند ساله وارد ساختمان می‌شود و به اولین باجه رجوع می‌کند. حدود یک دقیقه با فرد متصدی صحبت می‌کند و سپس حدود نیم‌متر از باجه فاصله می‌گیرد، بدون سر و صدا و پرخاش به دیگران یک بطری از جیبش درمی‌آورد که بعدا معلوم می‌شود بنزین است، در آن را باز می‌کند و روی شانه‌های خود می‌ریزد و به سرعت با روشن کردن کبریت، در عملی کاملا غیرمنتظره برای متصدی باجه و بقیه حاضران خود را به آتش می‌کشد.
در فاصله کمتر از نیم‌دقیقه بعضی از همکاران که در آنجا حاضرند با در آوردن کت‌های خود و کپسول آتش‌نشانی، آتش را خاموش می‌کنند و این مرحله از ماجرای تاسف‌انگیز تمام می‌شود. نکته قابل توجه درباره این حادثه که در روز بازدید "سرزده" رییس‌جمهور از وزارت نفت اتفاق افتاد این است که این فرد چگونه توانسته با خود بنزین حمل کند در حالی که نیروهای امنیتی و حراست هیچ کدام متوجه وی نشده‌اند. آیا وی از قبل آمادگی این کار را داشته‌ است؟
کد N138443

وبگردی