آفتاب

کمپین فعالان ضد پهپادی در اروپا

کمپین فعالان ضد پهپادی در اروپا

یک فعال ضد حملات پهپادی در اروپا گفت که غرب باید بداند، حملات پهپادی علاوه بر ایجاد بی‌ثباتی و هرج و مرج بیشتر در منطقه، خود باعث گسترش تروریسم شده و یک طرح شکست خورده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی صدای روسیه، کریم خان پاکستانی که به همراه چند فعال دیگر در اروپا به سر می‌برد، عنوان کرد: حملات پهپادی صدها غیرنظامی را در پاکستان به کشتن داده‌اند و باید متوقف شوند.

کریم خان که برادر و فرزندش را در جریان حملات پهپادی از دست داده است، می‌گوید که در تاریخ پنجم فوریه توسط افرادی باید یونیفورم پلیس از منزلش در روالپندی ربوده شده و به شدت شکنجه شده بود.

وی در این خصوص گفت: من چیزی ندارم که پنهان کنم. اگر آژانس‌های دولتی با من مشکلی دارند، می‌توانند از من بپرسند نه اینکه من را ربوده و شکنجه کنند. من خطاب به آمریکایی‌ها نیز می‌گویم که اگر شکی به برادر و فرزند من داشتید باید روال قانونی را طی می‌کردید نه با حمله پهپادهایتان آن‌ها را می‌کشتید.

این گروه فعال ضد پهپادها به آلمان سفر کرده و با مقامات دولتی و اعضای پارلمان این کشور در خصوص تاثیر منفی طرح پهپادهای سازمان سیای آمریکا گفت‌وگو کردند. آن‌ها همچنین در نشستی در انگلیس نیز شرکت کرده و سپس به بروکسل خواهند رفت.

شهرزاد اکبر، دیگر فعال این گروه عنوان کرد: ما می‌دانیم که مردم کشورهای غربی مخالف جنگ‌های خارجی کشورهایشان هستند اما باید تاثیرات سوء پهپادها را در مناطق دور دست مانند پاکستان برای آن‌ها روشن کنیم.

جنیفر گیسبون، دیگر عضو این گروه نیز حملات پهپادهای آمریکایی را غیر سازنده و غیرقانونی خوانده و با توجه به مرگ غیرنظامی‌ها در این حملات گفت که مردم آلمان، انگلیس و آمریکا حق دارند تا از تاثیرات این گونه حملات مطلع شوند.

دولت پاکستان نیز پیشتر به حملات پهپادی آمریکا در خاک کشورش اعتراض کرده و خواستار پایان دادن به استعفا از پهپادها شده بود.

انتهای پیام

کد N138415

وبگردی