آفتاب

درگیری بین مرزبانان ترکیه با اتباع ترک در مرز عراق

درگیری بین مرزبانان ترکیه با اتباع ترک در مرز عراق

آنکارا - ایرنا - مرزبانان ترکیه با یک گروه از مرزنشینان این کشور که قصد داشتند بطور غیر قانونی وارد خاک ترکیه شوند، درگیر و هشت نفر از جمله شش سرباز این کشور در این درگیری زخمی شدند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، این درگیری دیشب در نزدیکی روستای ˈیشیل آوایˈ شهر ˈشمدینلیˈ از توابع استان مرزی ˈحکاریˈ رخ داد.

خبرگزاری ˈآناتولیˈ نوشت: این مرزنشینان که بطور قاچاق برای دیدن خویشاوندان خود به عراق رفته بودند ، در بازگشت به خاک ترکیه با ممانعت مرزبانان این کشور روبرو شدند.

بر این اساس، در پی اقدام مرزبانان ترکیه برای دستگیری مرزنشینان، سایر اهالی روستاین یشیل آوای به کمک مرزنشینان آمدند و به درگیری با نیروهای نظامی پرداختند.

در پی این درگیری، مرزبانان ترکیه با تیرانداز هوایی و حمله به روستاییان، موفق به متفرق کردن آنان شدند که در نتیجه این حمله شش نفر از مرزنشینان ترکیه زخمی شدند.

موضوع تردد غیرمجاز در مرزهای شرقی و جنوب شرقی ترکیه توسط مرزنشینان همواره معضل امنیتی برای مرزبانان ترکیه بوده است.

محرومیت شدید اقتصادی در این مناطق و روابط نزدیک خویشاوندان مرزنشینان با آن سوی مرز و به ویژه موضوع قاچاق کالا و سوخت و مواد مخدر، دغدغه های امنیتی در مرزهای ترکیه بوجود آورده است .

در سال 2010 جنگنده های ˈاف 16 ˈ ترکیه یک گروه از روستائیان را به گمان اینکه از اعضای ˈپ.ک.کˈ هستند و قصد ورود به خاک ترکیه را دارند، بمباران کردند که در این حادثه نزدیک به 40 نفر کشته شدند.

خاورم/2011**230**1651
کد N138285

وبگردی