آفتاب
باهنر در نشست خبری: /۲/

کسی حق تعقیب نمانیدگان برای اجرای وظایفش را ندارد

کسی حق تعقیب نمانیدگان برای اجرای وظایفش را ندارد

انتخابات یعنی رقابت در ارائه برنامه‌های مثبت و جلب توجه افکار عمومی و آحادی که باید رای بدهند/باید از پرداختن به نکاتی که ممکن است باعث سست شدن همکاری‌های شود، خودداری کنیم.

نائب رییس‌مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نمایندگا‌ن مجلس در انجام وظیفه نمایندگی خود ‌آزاد هستند و کسی هم حق تعقیب آن‌ها را ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد رضا باهنر در ادامه نشست خبری امروز با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص احضار علی مطهری به دادگاه در هفته گذشته و شائبه عدم نقد پذیری قوه قضائیه با توجه به اینکه وی به وظیفه نمایندگی خویش عمل کرده است؛ اظهار داشت: قرار بر برخورد نیست، چرا که قوای سه گانه کشور باید با همگرا و هم‌افزا باشند، و نمایندگا‌ن مجلس در انجام وطیفه نمایندگی خود ‌آزاد هستند و کسی هم حق تعقیب آن‌ها را ندارد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ما در مجلس هماهنگی‌های صورت داده‌ایم. در این جهت که تشخیص داده شود که آیا اقداماتی که نمایندگان مردم انجام می‌دهند در راستای وظایف نمایندگی ان‌ها قرار دارد یا خیر؟ و چنانچه رفتارهای آن‌ها مغایر با این موضوع باشد؛ مثل توهین به فرد یا متهم کردن شخصی خاص در صحن علنی مجلس؛ قا‌عدتاً باید به این موضو‌عات رسیدگی شود و لذا هیاتی را در مجلس دایر کردیم که به رفتار نمایندگان رسیدگی می‌کند و چنانچه اتهامی که به ‌ان‌ها وارد شده است در راستای وظایف نمایندگی آن‌ها باشد، طبق قانون اساسی قابل پیگرد نیست.

وی همچنین با تاکید بر اینکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی همه ملت در برابر‌ قا نون برابر هستند، گفت: این مسئله را حتماً تعقیب خواهیم کرد و هیات نظارت در رابطه با این موضو ع با دادستانی مذاکره خواهند کرد؛ و اگر سخنان ایشان در راستای وظیفه نمایندگی باشد، قاعدتاً قوه قضائیه نباید این موضوع را پیگیری کند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران در خصوص ائتلاف اصول گرایان در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انتخابات حتماً باید رقابتی باشد؛ اظهار داشت: انتخابات یعنی رقابت در ارائه برنامه‌های مثبت و جلب توجه افکار عمومی و آحادی که باید رای بدهند. اما اینکه ائتلاف ما در سال آینده به چه صورتی اتفاق می‌افتد، به تصور من این بحث‌ها این بحثهای زود هنگامی است.

وی در ادامه با بیان اینکه هم در بخش اصول‌گرایی هم در بخش اصلاح‌طلبی اختلافی وجود دارد، افزود: طبیعی است که هر دو جناح باید بنشینند و این اختلافات را حل کنند و آرزوی ما هم این است که هم رقیب سنتیمان یعنی اصلاح طلبان اختلافاتشان را در بین خودشان حل کنند و هم دوستان اصول‌گرای خودمان.

باهنر در ادامه گفت: بالاخره با توجه به اینکه نزدیک به سه سال از عمر مجلس نهم باقی مانده است؛ یعنی اکثریت عمر مجلس نهم و اکثریت عمر دولت یازدهم باید با هم زندگی کنند، بهتر این است که همکاری‌هایمان را به صورت جدی دنبال کنیم و از پرداختن به نکاتی که ممکن است باعث سست شدن این همکاری‌های شود، خودداری کنیم.

وی خاطر‌نشان کرد: البته اشکالی ندارد که در درون تشکل‌ها این بحث‌ها مطرح شود، اما رسانه‌ای شدن این بحث‌ها با توجه به مشکلات زیادی که دولت با آن روبرو است برای کشور مضر است.

کد N138266

وبگردی