آفتاب

راهپیمایی ژاپنی‌ها در حمایت از جزایر مورد مناقشه با کره‌جنوبی

راهپیمایی ژاپنی‌ها در حمایت از جزایر مورد مناقشه با کره‌جنوبی

ژاپن امروز (شنبه) شاهد راهپیمایی سالانه‌ای بود که برای بزرگداشت ادعای این کشور در مالکیت و کنترل مجمع الجزایر کوچکی صورت گرفت که مورد ادعای کره جنوبی نیز است؛ اقدامی که باعث تنش‌های بیشتر میان توکیو و سئول خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان‌دهندگان این راهپیمایی سالانه اعلام کردند، حدود 500 تن در استان شیمانه در غرب ژاپن گردهم آمدند تا مراسم بزرگداشت مالکیت و کنترل ژاپن را بر جزایر مورد مناقشه واقع در "دریای ژاپن" موسوم به "تاکه‌شیما" برگزار کنند.

مقام‌های ارشد دولت ژاپن و سیاستمداران محلی و ملی نیز در این راهپیمایی حضور داشتند. این جزایر در زبان کره جنوبی "داکدو" نام دارد و دولت سئول مدعی مالکیت ‌آنهاست.

یکی از نمایندگان پارلمان ژاپن از جانب شینزو آبه، نخست‌وزیر این کشور در این راهپیمایی شرکت داشت. یوشیهیده سوگا، دبیر کابینه ژاپن روز جمعه در توکیو با اعلام اینکه حضور نماینده‌ای از جانب آبه به منزله تاکید موضع ژاپن درباره این جزایر است، گفت: جزایر تاکه‌شیما، جزو کامل و اساسی از کشور ماست.

روابط میان ژاپن و سئول به دلیل مناقشات ارضی و سایر مسائل نظیر کنترل شبه جزیره کره از سال 1910 تا 1945 توسط ژاپن، به صورت منظم مخدوش و متزلزل بوده است.

نخست‌وزیر محافظه‌کار ژاپن تاکنون با پارک گئون-های، رئیس‌جمهوری کره جنوبی که در دسامبر 2012 بر سر کار آمده،‌ هیچ ملاقاتی نداشته است.

انتهای پیام

کد N138110

وبگردی