آفتاب

رئیس‌جمهور آلمان: ‌باید به مسئولیت‌های بین‌المللی خود عمل کنیم

رئیس‌جمهور آلمان: ‌باید به مسئولیت‌های بین‌المللی خود عمل کنیم

رئیس‌جمهوری آلمان تاکید کرد، کشورش باید مسئولیت‌های بین‌المللی خود را انجام دهد و این آمادگی را داشته باشد که در صورت لزوم در کشورهای دیگر سرباز مستقر کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه دویچه وله، "یوآخیم گائوک"، رئیس‌جمهوری آلمان در مصاحبه خود با این شبکه خبری اظهار کرد: آلمان باید به مسئولیت‌های خود آگاه باشد.

رئیس‌جمهوری آلمان تصریح کرد که در گذشته وی به دلیل جرایمی که نسل والدین وی مرتکب شدند نمی‌خواست حتی خود را یک ‌آلمانی بداند اما به تدریج و در دهه‌های بعد از آن آلمان تغییر پیدا کرد و بالغ شد.

گائوک خاطرنشان ساخت: آلمان اکنون به نسبت کشوری که بین دو جنگ جهانی بود، یک کشور کاملا متفاوت شده است.

وی تاکید کرد: از نظر وی در حال حاضر نقصانی در اعتبار دموکراتیک آلمان وجود ندارد و این کشور با دیگر کشورهای اروپایی قابل مقایسه است.

به گفته گائوک اکنون همه تغییرات در آلمان موجب شده که این کشور از نظر دیگر کشورها الگوی دموکراسی باشد.

رئیس‌جمهوری آلمان خاطرنشان ساخت: کشور آلمان باید از مسئولیت خود آگاهی یابد. آلمان نمی‌تواند در مواجهه با خشونت در جریان در اوکراین تنها خویشتنداری مودبانه نشان دهد بلکه باید همراه با دیگر کشورهای اروپایی در این بحران نقش میانجی‌گر را ایفا کند. ‌آلمان نمی‌تواند نسبت به آنچه که در اوکراین رخ دهد بی‌تفاوت باشد.

به گفته رئیس‌جمهور آلمان یکی از ابزارهای مهم یک سیاست خارجه مسئولانه به ویژه در ارتباط با بحران‌های بین قوم‌ها پیشگیری از بحران است.

وی گفت: آلمان باید چشمایش را به روی وضعیت‌های درگیری نه فقط در اوکراین بلکه در دیگر نقاط جهان از جمله منطقه مدیترانه باز کند و از خود بپرسد آیا نمی‌خواهد در این وضعیت‌ها نقش میانجی‌گر داشته باشد؟

گائوک همچنین خاطرنشان ساخت: آلمان باید از تدابیر مربوط به حفظ آب و هوای زمین و انرژی‌ها تجدیدپذیر در نقاط دوردست جهان حمایت کند. گاهی اوقات اینکه انسان‌های خوب سلاح‌هایشان را پنهان کنند مساله بدتر می‌شود. در وضعیت اضطراری مسئولیت‌پذیری به معنی این است که با دیگر کشورهای جامعه بین‌المللی در زمینه اعزام نیرو رایزنی کنیم.

گائوک عنوان کرد: این آلمان که اکنون بالغ شده و تبدیل به تضمین برای ثبات و دموکراسی شده نباید خود را پنهان کند. اگر چه نباید گذاشت سلاح‌ها حرف انسان‌ها را بزنند اما گاهی اگر که انسان‌های خوب سلاح‌هایشان را پنهان کنند و انسان‌های بد را با سلاح‌هایشان رها کنند وضعیت حتی بدتر می‌شود.

وی افزود: صربرنیتسا و رواندا نشان دادند که وقتی هیچ‌کس مداخله نکند چه اتفاقات خواهد افتاد. مساله نشان دادن زور از جانب آلمان نیست بلکه نشان دادن همبستگی است.

انتهای پیام

کد N138048

وبگردی