آفتاب

سرکوب تظاهرات فلسطینی‌ها در الخلیل

سرکوب تظاهرات فلسطینی‌ها در الخلیل

نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی تظاهرات فلسطینی‌ها در بیستمین سالگرد کشتار نمازگزاران در حرم ابراهیمی در الخلیل را سرکوب کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، فلسطینی‌ها در بیستمین سالگرد کشتار نمازگزاران در حرم ابراهیمی در شهر الخلیل واقع در کرانه باختری تظاهرات کردند.

در این تظاهرات که با دخالت نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به خشونت کشیده شد، 10 فلسطینی بر اثر اصابت گلوله و 3 تن دیگر بر اثر استنشاق گاز اشک آور مجروح شدند.

منابع خبری اعلام کردند که نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی با استفاده از بمب‌های صوتی و گاز اشک‌آور این تظاهرات را سرکوب کردند.

تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی همچون "رژیم اشغالگر و شهرک‌سازی‌ها را به رسمیت نمی‌شناسیم"، مخالفت خود را با اقدامات رژیم صهیونیستی که در راستای نقض حقوق بشر است، اعلام کردند.

تظاهرکنندگان همچنین با سر دادن شعارهایی نسبت به ادامه اشغال خیابان "شهدا" در الخلیل از سوی رژیم صهیونیستی هشدار دادند.

یک پزشک صهیونیست در سال 1994 همزمان با برگزاری نماز صبح وارد حرم شریف الابراهیمی شده و 29 تن از فلسطینی‌ها را قتل عام و 150 تن دیگر را زخمی کرده بود.

پس از این حمله، رژیم صهیونیستی از سال 1994 خیابان شهدا واقع در مراکز الخلیل را که چندین فروشگاه و منازل فلسطینی‌ها در آن واقع شده است، با استفاده از موانع نظامی به اشغال خود درآورده است.

انتهای پیام

کد N137997

وبگردی