آفتاب

رهبران معترضان دولت اوکراین را تهدید به حمله کردند

رهبران معترضان دولت اوکراین را تهدید به حمله کردند

مسکو- ایرنا- رسانه های خبری روسیه روز شنبه اعلام کردند: برخی رهبران مخالفان دولت تهدید به حمله به ساختمان های حکومتی در کی یف پایتخت اوکراین کرده اند.

به گزارش ایرنا، رسانه های روسی از جمله شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه از کی یف گزارش دادند : معترضان برای حمله به ساختمان های حکومتی آماده می شوند. رهبران مخالفان تهدید کرده اند اگر خواسته های آنها بر آورده نشود، اعضای گروه های تحت فرماندهی آنها امروز(شنبه) به ساختمان های حکومتی حمله می کنند.

بر پایه این گزارش، یکی از سران مخالفان دولت ویکتور یانوکوویچ امروز(شنبه) در تظاهراتی در خیابان گروشفسکی کی یف خواسته های معترضان را اعلام کرد و گفت که یانوکوویچ باید از مقام رییس جمهوری اوکراین استعفا کند و افرادی که دستور اعزام نیروهای پلیس ضدشورش و نیروی داخلی وزارت کشور به خیابان های مرکزی کی یف را صادر کرده اند، دستگیر شده و تحت پیگرد قضایی قرار گیرند.

درهمین حال به گزارش ایتارتاس، منطقه حکومتی در کی یف که تمام مراکز مهم دولتی در آن قرار دارد، تحت کنترل معترضان درآمده است.

معترضان مخالف دولت یانوکوویچ عصر دیروز(جمعه) در تظاهراتی در میدان استقلال، آرسنی یاتسنیوک و ویتالی کلیچکو دو رهبر مخالفان را که سعی می کردند مفاد موافقت نامه امضا شده برای حل و فصل بحران اوکراین را برای معترضان توضیح دهند، مورد تمسخر قرار دادند.

در حال حاضر هزاران نفر از مخالفان دولت در خیابان های مرکزی این شهر اجتماع کرده اند.

اروپام/2242**518 **1485** 1064
کد N137890

وبگردی