آفتاب

دستگیری یک مقام امنیتی چین در جدیدترین پرونده فساد

دستگیری یک مقام امنیتی چین در جدیدترین پرونده فساد

طبق گزارش روزنامه نیویورک تایمز، دولت چین در ادامه تحقیقات در خصوص فساد یک مقام امنیتی قدرتمند سابق این کشور، رئیس اداره امنیت پکن را دستگیر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، طبق گفته منابع آگاه، "لیانگ که"، مدیر اداره شهری امنیت پکن ماه گذشته میلادی توسط کمیته مرکزی بازرسی حفظ نظم چین که دیده‌بان ضد فساد این کشور کمونیستی محسوب می‌شود، دستگیر شد.

رسانه‌های دولتی چین بدون ارائه توصیحات بیشتر تنها از جایگزینی لیانگ که خبر دادند.

به گفته منابع مطلع، بازرسان این پرونده فساد، بسیاری از مقامات ارشد چین از جمله دادستان کل این کشور را به دلیل ارتباطشان با "ژو یونگکانگ"، رئیس امنیتی سابق این کشور، بازخواست کرده‌اند.

شی جین پینگ، رئیس‌جمهوری چین با توجه به اینکه فساد موجود، تهدیدی برای موجودیت حزب کمونیست محسوب می‌شود، از آغاز ریاستش دست به سرکوب گسترده فساد بین مقامات چین زده است.

طبق این گزارش، دستگیری لیانگ نیز به رابطه او با ژو مرتبط بوده است. ژو 71 ساله بزرگترین سیاستمدار چینی است که در تاریخ 65 ساله حزب کمونیست چین، به فساد مالی متهم شده است.

ژو که تا پیش از بازنشستگی‌اش در سال 2012، سمت قدرتمند ریاست دستگاه امنیتی را به عهده داشت، از دسامبر گذشته تحت بازداشت خانگی قرار دارد.

این در حالی است که هنوز مشخص نیست رهبران چین با محکوم کردن ژو در دادگاه، خطر افشاگری‌های آینده در خصوص فساد مقامات این کشور را به جان بخرند یا خیر.

انتهای پیام

کد N137805

وبگردی