آفتاب
معاون روابط بین‌الملل بسیج خبر داد

همایش بیداری اسلامی و بسیج جهانی و جشنواره فعالان فضای مجازی مقاومت برگزار می‌شود

همایش بیداری اسلامی و بسیج جهانی و جشنواره فعالان فضای مجازی مقاومت برگزار می‌شود

معاون روابط بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین اعلام کرد: همایش بین‌المللی «بیداری اسلامی و بسیج جهانی مستضعفین» و نخستین جشنواره «فعالان فضای مجازی مقاومت و بیداری» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، احمد اسفندیاری در نشستی خبری که صبح امروز (شنبه) برگزار شد، با بیان اینکه "ماموریت ما ماموریتی جهانی است"، خاطرنشان کرد: ماموریت ما ماموریتی جهانی نه به معنای حضور فیزیکی بلکه به معنای اشاعه فکر و تفکر است.

وی افزود: در راستای این ماموریت، سازمان بسیج مستضعفین اقدام به برگزاری دو برنامه "همایش بین‌المللی بیداری اسلامی و بسیج جهانی مستضعفین" و "نخستین جشنواره بین‌المللی فعالان فضای مجازی مقاومت و بیداری" ما با اهدافی نظیر تبیین مفهوم بسیج و بسیجی و تبیین جایگاه و نقش مقاومت در بیداری اسلامی کرده است.

اسفندیاری با اشاره به اهداف این همایش اظهار کرد: همایش بیداری اسلامی و بسیج جهان مستضعفین با اهدافی نظیر تبیین و مفهوم بسیج و بسیجی و همچنین مهفوم مستضعف و مستضعفین در سطح جهان و تبیین نقش و جایگاه بسیج به عنوان الگوی کارآمد برای مستضعفین جهان‌،‌ آسیب‌شناسی و بررسی چالش‌های و فرصت‌های حضور تفکر بسیجی در حوزه بیداری اسلامی و همچنین تبادل دیدگاه‌ها و تجارب عملی و اجرایی نخبگان بسیجی با نخبگان بین المللی است.

معاون روابط بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: در این همایش که با مشارکت بیش از 100 عضو هیأت علمی دانشگاه‌ها و اساتید حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود، 780 خلاصه مقاله و بیش از 530 مقاله کامل توسط اساتیدی از کشورهای خارجی نظیر ترکیه و هند در هشت محور اصلی و 50 زیر محور تخصصی به دبیرخانه همایش ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: مراسم افتتاحیه این همایش دو روزه، روز سه‌شنبه 6 اسفند سال جاری و با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی از ساعت 9 صبح در دانشکده حقوق دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

اسفندیاری در ادامه به سومین سالگرد بیداری اسلامی در منطقه اشاره کرد و با بیان اینکه "امروز استفاده از فضای بوجود آمده در منطقه و جهت‌دهی و روشنگری مردم منطقه یکی از وظایف ما به حساب می‌آید"، گفت: در راستای انجام این وظیفه سازمان بسیج نخستین جشنواره بین‌المللی فعالان فضای مجازی مقاومت و بیداری را با هدف تبیین جایگاه و نقش مقاومت در بیداری اسلامی و زمینه‌سازی برای بسیج جهانی مستضعفین برگزار می‌کند. امیدواریم که بتوانیم با این اقدام الگو و دستورالعمل زنده و پویا بسیج را به جهان اسلام معرفی کنیم.

وی در ادامه به بیان جزئیاتی از جشنواره بین‌المللی فعالان فضای مجازی مقاومت و بیداری پرداخت و اظهار کرد: بیش از 775 اثر به زبان‌های غیر از فارسی توسط اندیشمندانی از کشورهای فلسطین سوریه،‌ مصر، بوسنی و هرزگوین، بلژیک،‌ اوکراین و مکزیک با موضوعاتی نظیر وب‌سایت،‌ وبلاگ و آثار هنری (کاریکتاتور‌، عکس‌، پوستر) به دبیرخانه این جشنواره ارائه شده است.

معاون روابط بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین در پایان با بیان اینکه "مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی فعالان فضای مجازی مقاومت و بیداری همزمان با مراسم اختتامیه همایش بیداری اسلامی و بسیج جهانی مستضعفین برگزار می‌شود"، گفت: مراسم اختتامیه این دو برنامه همزمان از ساعت 15 روز چهارشنبه با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشکری در دانشکده حقوق دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N137796

وبگردی