آفتاب

واکنش فائزه هاشمی به توقیف آسمان

واکنش فائزه هاشمی به توقیف آسمان

فائزه هاشمی از فعالان سیاسی و مطبوعاتی پس از توقیف روزنامه آسمان به آرمان گفت: توقیف روزنامه‌ها و بازداشت افراد به عنوان اشد مجازات با توجه به اختیارات قانونی دور از دسترس نبوده اما باید سازوکاری اندیشید که بتوان با اقدامات جامع‌تر تاثیر بهتری بر فضای رسانه‌ای گذاشت.


به گزارش آفتاب به نقل از آرمان، در هر موضوعی البته اگر خطایی صورت گرفته باشد، دادگاه مرجع تشخیص است، اما نخستین اقدامی که به ذهن خطور می‌کند، بستن روزنامه و بازداشت مدیر مسئول است که البته‌ایجاد روند مطلوب‌تر نیاز به تعامل دولت و هیات نظارت بر مطبوعات با دستگاه قضایی دارد تا بتوانند مسیری را انتخاب کنند که کمترین آسیب را داشته باشد لذا مدیران رسانه ها نیز باید به این مساله دقت کنند هرچند امکان دارد موضوعی که منجر به توقیف شده بعد از رسیدگی نتیجه دیگری داشته باشد.
به نظر می‌رسد بهتر است موضوع در ابتدا در مراجع مرتبط و ذیصلاح مطرح، رسیدگی و سپس حکم صادر شود و تمام مراحل آن طی شود سپس حکم اجرا شود که همه این موارد بطور طبیعی یک سیر زمانی دارد.
باید توجه داشت که هیات نظارت بر مطبوعات و دادگاه مطبوعات در ایران برای رسیدگی به تخلفات رسانه‌ای وجود دارد. در روزنامه‌نگاری مانند هر حرفه دیگر، امکان خطا و اشتباه وجود دارد‌لذا شایسته است در بدو رسیدگی اشد مجازات را برای حرفه روزنامه‌نگاری به مرحله پایانی رسیدگی واگذار کنیم؛ هرچند در این زمینه تشخیص با بازپرس و قاضی است.
کد N137791

وبگردی