آفتاب

آمریکا از پاسخ به درخواست مناظره ونزوئلا خودداری کرد

آمریکا از پاسخ به درخواست مناظره ونزوئلا خودداری کرد

تهران– ایرنا– ˈجان کریˈ وزیر امور خارجه آمریکا ضمن دخالت مجدد در امور داخلی ونزوئلا، درخواست کاراکاس را برای انجام مناظره و مذاکرات دوجانبه با واشنگتن بی پاسخ گذاشت.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، کری در اظهاراتی مداخله جویانه در رابطه با تحولات داخلی ونزوئلا، برخورد نیروهای امنیتی با معترضان در این کشور را مغایر دمکراسی خواند و گفت که مشکلات ونزوئلا تنها از طریق مذاکره با تمامی مردم این کشور حل می شود.

در تازه ترین تحول داخلی در ونزوئلا و در حالی که حدود دو هفته از آغاز اعتراض های خیابانی به افزایش تورم و جرم و جنایت در کاراکاس و چند شهر بزرگ ونزوئلا می گذشت، این اعتراضات روز چهارشنبه با کشته شدن هشت نفر، زخمی شدن 137تن و بازداشت 99 نفر اوج گرفت و متعاقب آن، ونزوئلا سه تن از کارمندان کنسولگری آمریکا را به اتهام نقش داشتن در نا آرامی ها اخراج کرد.

ˈنیکلاس مادوروˈ رییس جمهوری ونزوئلا نیز پس از اظهارنظر مداخله جویانه ˈباراک اوباماˈ همتای آمریکایی خود در خصوص تحولات داخلی ونزوئلا، با متهم کردن دولت آمریکا به پرداخت وجه به رهبران گروه های مخالف و ناراضیانی که قصد سرنگونی دولت او را دارند، خواستار مناظره انقلابیون کشورش با دولتمردان آمریکا برای روشن شدن حقایق شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر خارجه آمریکا بدون اشاره به این درخواست، حمایت مجدد از معترضین و تحریک مخالفان ونزوئلایی به خشونت را ترجیح داد و گفت : به کارگیری زور و ارعاب دستگاه قضایی ونزوئلا علیه شهروندان و چهره های سیاسی معترض، غیر قابل قبول است و تنها خشونت را افزایش می دهد.

مترجمام **1302** 1064
کد N137683

وبگردی