آفتاب

9 تروریست در حملات بالگردهای ارتش پاکستان کشته شدند

9 تروریست در حملات بالگردهای ارتش پاکستان کشته شدند

اسلام آباد - ایرنا - رسانه های پاکستانی روز شنبه گزارش دادند: در حملات هوایی بالگردهای ارتش پاکستان در منطقه «هنگو» از توابع ایالت «خیبرپختونخوا» در شمال غربی کشور، 9 تروریست کشته شدند.

بر اساس این گزارش، بالگردهای نظامی ارتش پاکستان عملیات گسترده ای را در بخش های «تورا واری»، «دار سمند» و «تال» منطقه «هنگو» آغاز کردند.

نیروهای امنیتی با هدف قرار دادن پناهگاه های شبه نظامیان در مناطق دور افتاده هنگو چند پناهگاه را تخریب کردند که در نتیجه آن 9 شبه نظامی کشته و ده ها شبه نظامی زخمی شدند.

حملات بالگردهای نظامی ارتش پاکستان پس از آن صورت گرفت که «شاهد الله شاهد» سخنگوی گروه تحریک طالبان روز گذشته - جمعه - اعلام کرد: دولت اسلام آباد باید گام نخست را برای آتش بس بردارد.

«نواز شریف» نخست وزیر و مقام های ارشد ارتش پاکستان با بیان اینکه پیشبرد مذاکرات صلح در بحبوبه بمب گذاری و اقدامات تروریستی به ویژه قتل 23 مرزبان پاکستانی، بی عدالتی نسبت به قربانیان این حوادث و خانواده آنان است، گفتند: تا توقف خشونت ها با نمایندگان طالبان مذاکره نخواهند کرد.

«چودری نثار علی خان» وزیر کشور پاکستان نیز اعلام کرد: دولت تصمیم گرفت تا زمانی که حملات شبه نظامیان و خونریزی ها متوقف نشود، هیچ نشستی برای پیشبرد گفت وگوهای صلح برگزار نشود.

جنگنده های نیروی هوایی ارتش پاکستان روز پنجشنبه گذشته در عملیاتی در بخش های مختلف مناطق قبیله ای وزیرستان شمالی در شمال غرب این کشور، 40 تروریست عضو گروه طالبان را که در میان آنها شبه نظامیانی از ازبکستان، تاجیکستان و ترکمنستان بودند، کشتند.

رسانه های پاکستانی گزارش دادند: حملات اخیر ارتش پاکستان علیه شبه نظامیان در مناطق شمال غربی کشور، اقدامی تلافی جویانه در برابر حملات و انفجارهای تروریستی علیه نیروهای امنیتی در شهرهای پیشاور و کراچی بوده که مسوولیت آن را برخی از شبه نظامیان از جمله گروه تحریک طالبان به عهده گرفته است.

شبکه های خبری پاکستان روز شنبه اعلام کردند: بیش از 700 هزار نفر از ساکنان مناطق وزیرستان شمالی، هنگو و منطقه قبیله ای خیبر پس از حملات هوایی اخیر جنگنده ها و بالگردهای نظامی ارتش پاکستان مجبور به مهاجرت فوری به بخش های مختلف در ایالت خیبرپختونخوا شده اند.

آساق ** 1095**1545
کد N137560

وبگردی