آفتاب

زرویی «تذکره تبسم» را در پنجره باز کرد

زرویی «تذکره تبسم» را در پنجره باز کرد

شماره جدید هفته‌نامه پنجره با پرونده ویژه‌ای درباره ابوالفضل زرویی نصرآباد شاعر و طنز‌پرداز معاصر منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شماره 188 هفته نامه خبری ـ تحلیلی «پنجره» با پرونده ویژه‌‌ای درباره ابوالفضل زرویی نصرآباد شاعر و طنز‌پرداز برجسته کشور منتشر شد.

در این پرونده که عنوان «تذکره تبسم» را بر خود دارد، علاوه بر مصاحبه‌ای مفصل با ابوالفضل زرويي نصرآباد، یادداشتها و گفتگوهایی از علی موسوی گرمارودی، امرالله احمدجو، محمدحسین جعفریان، علي‎اکبر قاضیزاده، سيدعباس سجادی، سيدمحمد سادات‎اخوی، گيتی صفرزاده، بهاءالدين خرمشاهی، کيومرث صابری فومنی، اسماعيل امينی و عباس حسين‎نژاد نیز آمده است.

وی در بخشی از گفتگوی خود با این هفته‌نامه و درباره‌ آنچه از این پس در مورد فعالیت ادبی پیش روی خود می‌بیند اینگونه پاسخ داده است: برای خودم که ديگر آينده‎ای متصور نيستم. تعارف که نداريم. احساس میکنم با اين وضعيت جسمي فقط بايد دريغ بخورم؛ دريغ کار‎هايي را که کاش زودتر شروع کرده بودم و کاش امروز و فردا نکرده بودم. کار‎های نيمه‎کاره‎ای اذيتم می‎کنند و فکر میکنم بايد معجزه‎ای بشود که بتوانم به‎کار جديدی فکر کنم. وضع روحی به کنار، حداقل بايد نفسم باز بشود و چاق بشود که فکر انجام کاری به سرم بيفتد يا حداقل کار‎های نيمه‎تمام را بنشينم و تمام بکنم.

همچنین در بخشی از یادداشت سید‌علی مسوی گرمارودی درباره زرویی در این هفته‌نامه می‌خوانیم: بیهيچ تعارف، امروز زرويی نصرآباد، از خوش‌قريحه‎ترين طنزنويسان ايران است. تا روانشاد عمران صلاحي زنده بود، فضل تقدم و حتي تقدم در طنز با او بود. خاک بر آن «شکرپاره» خوش باد که تلخ‎ترين پديده‎‎های ناهنجار اجتماعی و سياسی را با شيرين‎ترين گفتار، به نقد میکشيد؛ و اينک جای خالي او را زرويي پر خواهد کرد.  

شماره صد و هشتاد و هشتمین شماره هفته نامه پنجره در بخش  فقه سیاسی نیز به موضوع  «ورود فقه به سياست» است. در بخش سیاسی این هفته‌نامه نیز با توجه به برگزاری اجلاس‌بین‌المجالس اسلامی در تهران یادداشتهایی از سيداسماعيل ياسينی، مهدي شمشيری، سعید صدرائیان، دکتر صباح زنگنه درج شده است وهمچنین گفتگوهایی نیز  با علاءالدين بروجردي و  حسن قشقاوی نیز صورت گرفته است.

هفته‌نامه پنجره با قیمت 4500 تومان منتشر شده است.

کد N137554

وبگردی