آفتاب

شورای امنیت درباره تحریم یمن تصمیم گیری می کند

شورای امنیت درباره تحریم یمن تصمیم گیری می کند

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد در حال رایزنی برای اعمال تحریم علیه افرادی که اقدام به زیر پا گذاشتن روند انتقال قدرت در یمن و همچنین نقض حقوق بشر در این کشور می کنند هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پیش نویس این قطعنامه دیروز جمعه توسط انگلیس تهیه و در اختیار سایر اعضای شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفته است.

این پیش نویس به دلیل انتشار خبرهایی در مورد مداخله نزدیکان علی عبدالله صالح، رئیس جمهور برکنار شده یمن، در امور دولت انتقالی این کشور و همچنین نقض حقوق بشر در این کشور آماده شده است.

علی عبدالله صالح در سال 2012 میلادی و پس از آنکه موج بیداری اسلامی در کشورهای عربی، به یمن رسید مجبور به کناره گیری از قدرت و فرار از کشور شد.

به نوشته رویترز، در صورت تصویب این پیش نویس، افرادی که به موجب آن تحریم شوند با محدودیت هایی در خصوص سفر به کشورهای دیگر مواجه خواهند شد.

شورای امنیت سازمان ملل پیشتر نگرانی خود را در خصوص مداخله نزدیکان عبدالله صالح در امور دولت انتقالی یمن اعلام کرده بود. در همین رابطه چند نفر از دیپلمات های حاضر در سازمان ملل از آمادگی اعضای شورای امنیت برای تصویب قطعنامه علیه یمن خبر داده اند.

 

کد N137492

وبگردی