آفتاب
سلیمان فرنجیه:

ضروری بودن دفاع حزب الله از سوریه/ میشل سلیمان یک رئیس جمهور ضعیف است

ضروری بودن دفاع حزب الله از سوریه/ میشل سلیمان یک رئیس جمهور ضعیف است

رئیس جریان المرده لبنان با اعلام اینکه دفاع حزب الله از سوریه واجب است، میشل سلیمان رئیس جمهوری لبنان را یک رئیس جمهور ضعیف توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، سلیمان فرنجیه رئیس جریان المرده در یک گفتگوی تلویزیونی اظهار داشت: سوریه هدف حملات افکار طایفه ای قرار گرفته است و دفاع حزب الله از سوریه واجب است. ما باید در برابر این افکار که از اینجا تا پاکستان وجود دارد، با یکدیگر متحد شویم.

وی گفت: برخی می گویند دادن اختیارات به رئیس جمهوری، اهل تسنن را تضعیف می کند و این صحیح نیست. ما خواهان قانونی هستیم که سطح نمایندگی طیف مسیحی را به طور واقعی و منطقی احیا کند.

فرنجیه با اعلام اینکه میشل سلیمان یک رئیس جمهور ضعیف است گفت: هدف وجود یک رئیس جمهور قدرتمند است حتی اگر وابسته به جریان 14 مارس باشد.

این شخصیت لبنانی در بخش دیگر سخنان خود خاطرنشان کرد: من از نظر سیاسی از بشار اسد رئیس جمهوری سوریه حمایت می کنم و خواهان پایداری وی هستم.

وی درباره انفجارهای اخیر لبنان نیز اظهار داشت که این انفجارها با هدف بیرون کردن حزب الله از سوریه انجام می شود. فرنجیه همچنین گفت: سال 2014 سال سرنوشت سازی برای ترسیم نقشه های سیاسی در منطقه خواهد بود و لبنان در چهار راه این سال قرار دارد.

وی در ادامه گفت: من در حال حاضر از شکاف و اختلاف در لبنان که در راستای منافع اسرائیل است نگران هستم.

 

 

کد N137388

وبگردی