آفتاب

200 حامی مخالفان پوتین دستگیر شدند

200 حامی مخالفان پوتین دستگیر شدند

200 حامی فعالان سیاسی روسیه در مقابل ساختمان دادگاهی که هشت تن از معترضان علیه ولادیمیر پوتین را به حمله به پلیس و تظاهرات گسترده متهم کرد، دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این دادگاه در روسیه هشت تن از معترضان به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را به شرکت در تظاهرات گسترده و حمله به پلیس در جریان اعتراضات اپوزیسیون این کشور پیش از شروع سومین دوره ریاست جمهوری پوتین در سال 2012، متهم کرد.

این احکام در حالی علیه معترضان به پوتین در دادگاه ناحیه‌ای زاموسکوورتسکی صادر شد که حدود 1000 تن از حامیان فعالان سیاسی در مقابل ساختمان این دادگاه تجمع کرده بودند.

در جریان این تجمع اعتراضی، پلیس روسیه به معترضان اجازه ورود به دادگاه را نداده و کسانی که پوستر یا پرچم حمل کرده و یا شعار سر دادند،‌ دستگیر کرد.

طبق گزارش‌ها، آلکسی ناوالنی، رهبر مخالفان دولت روسیه و دو عضو تازه ‌آزاد شده گروه موسیقی دختران روسیه نیز در این تجمع اعتراضی حضور داشتند.

دادستان‌ها در این دادگاه خواستار اجرای احکام حبس تا سقف شش سال برای این هشت متهم بودند که وکلای مدافع آنها این احکام را بسیار سختگیرانه خواندند.

به گفته یک سخنگوی پلیس مسکو، در جریان تجمع در مقابل ساختمان این دادگاه، حدود 200 تن توسط پلیس روسیه دستگیر شدند. این افراد در حالی متهم شناخته شدند که بازی‌های المپیک زمستانی سوچی همچنان در روسیه در جریان است.

در همین راستا، عفو بین‌الملل این احکام علیه معترضان را "بی‌عدالتی محض" دانست.

ده‌ها هزار تن از معترضان علیه پوتین در تاریخ ششم مه 2012 در مرکز مسکو تظاهراتی بر پا کردند که به درگیری با پلیس منجر شد.

دادستان‌های روسی معتقدند که این معترضان به دنبال سرنگونی دولت کرملین و بی‌ثبات کردن روسیه بودند.

انتهای پیام

کد N137288

وبگردی