آفتاب

رییس جمهوری ونزوئلا خواستار مناظره با اوباما شد

رییس جمهوری ونزوئلا خواستار مناظره با اوباما شد

تهران – ایرنا- ˈنیکلاس مادوروˈ رییس جمهوری ونزوئلا به دنبال اظهارات مداخله جویانه کاخ سفید درباره کشورش، باراک اوباما همتای آمریکایی خود را برای انجام یک مناظره به چالش طلبید.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه روز شنبه از کارکاس گزارش داد: مادورو طی اظهاراتی اوباما را به مناظره فراخواند، مناظره ای بین مهین پرستان و انقلابیون ونزوئلا با دولتمردان آمریکا.

رییس جمهوری ونزوئلا که این سخنان را روز گذشته (جمعه) در جمع خبرنگاران خارجی ایراد کرد، از اوباما خواست تا این چالش را بپذیرد و افزود: آنگاه مناظره در سطح بالا را آغاز کرده و حقیقت را بر روی میز خواهیم گذارد.

بنابراین گزارش، رییس جمهوری ونزوئلا دولت آمریکا را متهم می کند که با پرداخت وجه به رهبران مخالف توسط واشنگتن، طرح سرنگونی دولت وی را دارند.

باراک اوباما چهارشنبه گذشته که برای شرکت در اجلاس سران آمریکای شمالی به مکزیک سفر کرده بود در اظهاراتی ناآرامی ها در ونزوئلا را به شدت محکوم کرده و گفته بود ˈبه جای تلاش برای دوری جستن از معترضان و مخالفان با وارد ساختن اتهامات نادرست علیه دیپلمات های آمریکایی، دولت ونزوئلا باید متوجه شکایات مشروع مردم خود باشدˈ.

دولت ونزوئلا در این باره با صدور بیانیه ای تصریح کرد که بیان این اظهارات در مکزیک، یک توهین به سرزمین، رهبران و ملت شجاع و انقلابی مکزیک است.

در این بیانیه تاکید شده که اوباما همچنان به لطمه زدن به یک کشور آزاد و خودمختار آمریکای لاتین و کارائیب که سیاست های آن در نتیجه اراده مردمی است، ادامه می دهد.

مترجمام **1302** 1337
کد N137224

وبگردی