آفتاب

هشدار به «مسئولين» طعنه به «محصورين»

هشدار به «مسئولين» طعنه به «محصورين»

سخنان خطيب جمعه روز گذشته تهران اگرچه با نگاهي به سخنان آمريکايي‌ها در چند هفته گذشته و تقدير از حضور مردم در راه پيمايي روز 22 بهمن ايراد شد، اما حاوي دو موضوع ديگر نيز بود. يکي هشدارهايي به «مسئولين» و ديگري طعنه به «محصورين».




به گزارش آفتاب به نقل از ابتکار، آيت الله احمد جنتي روز گذشته در هشدارهايي که به مسئولان سه قوه دادند، از آنان خواستند که وضعيت اقتصاد مقاومتي به سرنوشت مبارزه با مفاسد اقتصادي دچار نشود. وي در بخش ديگري نيز ازدولتمردان نيز خواستند که تورم را مهار کرده و به وضعيت اقتصادي کشور سروسامان دهند. تيم مذاکره کننده را نسبت به عبور از خطوط قرمز مورد نظري رهبري برحذر داشتند. خطيب جمعه تهران همچنين با اشاره به برخي اخبار« موثق» به مسئولان سازمان انرژي اتمي هشدار دادند که همکاران شهيداحمدي روشن را اخراج نکنند.دبيرشوراي نگهبان در بخش ديگري از سخنان خود به درخواست آمريکايي‌ها براي پايان دادن به مساله حصر موسوي، کروبي و رهنورد به طعنه گفت که چشمتان روشن که آمريکا از شما حمايت مي‌کند.به گزارش ايسنا، خطيب موقت نماز جمعه اين هفته تهران از مردم کشورمان به خاطر حضور مقتدارنه و عزتمند در راهپيمايي 22 بهمن تشکر و قدرداني کرد و گفت: اين حضور، دشمن شکن و دشمن‌کورکن و دوست شاد کن و يک حماسه سياسي بود.
دشمن وقاحت مي‌کند
وي افزود: در شرايطي که دشمن پروريي و وقاحت مي‌کند و حرف‌هاي بد مي‌زند، مردم ما به غيرتشان بر مي‌خورد تحقير را تحمل نمي‌کنند. وقتي 4 تا يانکي آن طرف دنيا مردم مسلمان را تحقير مي‌کنند اين موضوع براي ما قابل تحمل نيست و البته آنها اين چيزها را نمي‌فهمند.وي خطاب به مردم گفت:‌ آفرين بر شما و ان‌شاءالله خداوند به حق قرآن شما را عزيزتر و دشمنان‌تان را ذليل تر کند.جنتي با بيان اينکه اين راهپيمايي و حضور براي دشمن پيام‌هايي داشته است، گفت: مردم در اين راهپيمايي اين پيام را به دشمن دادند که ما از روي ميز شما نمي‌ترسيم آنها گفتند که ما مشتاق گزينه‌هاي روي ميزيم و اين لبخند تحقيرآميز به آمريکا است يعني مي‌خواهي ما را بترساني در حالي که ما هشت سال جنگيديم؟ ما به آمريکا مي‌گوييم اگر مردي بيا.
مرگ برآمريکا اولين گزينه ماست
وي با تاکيد بر اينکه مرگ بر امريکا اولين گزينه روي ميز ما است گفت: اين شعار تمام مردم بود و پيام ديگر مردم ما نيز وحدت بود ما معتقديم که اگر هر اختلافي هم با هم داريم در مقابل دشمن و آمريکا وحدت کلمه داريم و اختلافات داخلي سبب نمي‌شود که دشمن را فراموش کنيم ضمن اينکه استقامت و مقاومت و دفاع از مردم مظلوم فلسطين همچنين نترسيدن از دشمن و مرگ گزينه‌ها وپيام‌هاي ديگر ما در اين راهپيمايي بوده است.
مردم به دولت مردان پيام دادند
خطيب موقت نماز جمعه اين هفته تهران در ادامه اظهار کرد: در اين راهپيمايي همچنين مردم به مسئولين نيز پيام دادند و آن اين بود که همانطور که ما با دعوت شما به صحنه آمديم از شما هم انتظار داريم که به مشکلاتمان برسيد و تورم را تا آنجايي که مي‌توانيد مهار کنيد البته من نمي‌خواهم بگويم که مي‌توانند تورم را به صفر برسانند اما هر کاري که مي‌توانيد انجام دهيد البته آنها در اين انديشه هستند.جنتي همچنين گفت: مردم ما پيام ديگري به مسئولين دادند و آن حضور عزتمند و مقتدارنه آنها در همه صحنه‌ها است آنها گفتند اگر ما مردم ضد آمريکايي هستيم شما هم ضدآمريکايي باشيد نه اينکه مردم يک راهي بروند شما بخواهيد راه ديگري برويد.
ساخت شبکه‌هاي زيرزميني رابطه با آمريکا
وي در ادامه گفت: يک عده در اين مملکت در حال ساختن شبکه‌هاي زيرزميني براي رابطه با آمريکا هستند و من نمي‌دانم که اينها از کوزه اي که آمريکا از آن نوشيده چه خورده‌اند که اينها به دنبالش مي‌روند. قرآن درباره اسراييل مي‌فرمايد که اين گوساله‌پرستان، گوساله‌پرستي در اعماق قلبشان نفوذ کرده بود. يک عده هم آمريکاپرستي، آمريکا دوستي در اعماق وجودشان بوده و هست و هر وقت مناسبتي پيدا شد چيزي مي‌گويند و لگدي مي‌زنند.خطيب موقت نماز جمعه اين هفته تهران افزود: آيا شما 4تا آدم مي‌خواهيد با آمريکا رابطه برقرار کنيد يا مردم؟ مردم نه آمريکا را قبول دارند و نه شما را. چرا راهتان را از مردم جدا مي‌کنيد؟ اين کار شما باطل است به نتيجه نمي‌رسد و هر چقدر در جلسات مخفي‌تان پيام بگذاريد مردم با شما نيستند و تا مردم هم نخواهند کاري صورت نمي‌گيرد.
شما چه کاره ايد؟
خطيب موقت نماز جمعه اين هفته تهران خاطر نشان کرد: به ما مي‌گويند که شما بايد در مسائل هسته‌اي کوتاه بياييد و برنامه‌هاي موشکي‌تان را متوقف کنيد تو چه کاره‌اي که اين حرفها را به ما مي‌زني؟ برنامه‌هاي موشکي ما چه ربطي به تو دارد؟ ما بايد قدرت دفاعي داشته باشيم. قدرت دفاعي‌مان را سلب کنيم که هر وقت خواستي بر سر ما بتازي؟وي افزود: بدانيد اگر آنها آمدند دمار از روزگار اسلام،‌انقلاب،‌انقلابيون و حزب‌الهي‌ها درمي‌آورند. اينها شرف،‌اخلاق، وجدان، انسانيت ندارند که ببينند چقدر باعث بي‌پناه و بيچاره شدن انسانها در افغانستان و فلسطين شدند. آنها هر جا که رفته‌اند کارشان آدم‌کشي بوده است و الان هم همين تکفيريهاي را پشتياني مي‌کنند و باعث قتل‌عام در سوريه مي‌شوند آن وقت به ما مي‌گويند از سوريه حمايت نکنيد بايد به آنها گفت به تو چه ربطي دارد. آنها برادر مسلمان ما هستند ما از غيرمسلمان حمايت مي‌کنيم چه برسد به مسلمان مظلوم.
هشدار به سران قوا
خطيب موقت نماز جمعه اين هفته تهران گفت: به ما مي‌گويند ارتباطاتان را با حزب‌الله قطع کنيد مگر چنين چيزي مي‌شود؟ هنوز به جاي نرسيده‌اند اين توقعات را دارند واي به حال اينکه بر طبق نقشه عده‌اي رابطه برقرار شود و سياست‌ گذاري کنند من به اين عده هشدار مي‌دهم که راه‌تان را عوض کنيد به راه مردم بپيونديد.به گزارش ايسنا آيت الله جنتي در ادامه سخنان خود با مورد توجه قرار دادن موضوع اقتصاد مقاومتي و با بيان اينکه واقعا با تمام وجود مي‌گويم که خدايا عمر، عزت‌، شوکت مقام معظم رهبري را روز افزون فرما گفت: ايشان مي‌گويند لازم نيست که ما به سمت آمريکا دست دراز کنيم و بگويم که آقاي آمريکا بيايد و تحريم‌ها را بردارد.وي افزود: ما در کشور آنقدر منابع و نيروي انساني سرشار از استعداد‌،معادن و ذخاير نفت و گاز و امکانات گوناگون داريم که اگر از آنها بهره‌برداري شود جزو ثروتمندترين کشورهاي دنيا خواهيم بود اما ما روي گنج نشسته ايم گرسنه‌ايم،‌کنار درياييم و تشنه‌ايم. بنابراين بايد به جاي اينکه سراغ دشمن برويم خودمان روي پاي خود بايستيم.خطيب موقت نماز جمعه اين هفته تهران، گفت: منهاي دشمن و خارج بيايد هر چه ذخاير داريد کشف کنيد به کار گيريد اگر اين کار را کرديد قدرت دست شما مي‌افتد و دشمن عقب‌نشيني مي‌کند. هر وقت دست گدايي‌تان را عقب کشيديد دشمن هم عقب‌نشيني مي‌کند.
با اقتصاد مقاومتي هم همين کار را مي‌کنيد؟
وي خطاب به مسئولان قواي سه گانه تاکيد کرد که اين قضيه را جدي بگيريد ما در اين راستا تجربه تلخي داريم مقام معظم رهبري روزي سران و قواي سه‌ گانه براي مبارزه با فساد مامور کردند و چقدر ما خوشحال شديم که فساد برانداخته مي‌شود حالا ببينيد چه کار کرده‌اند؟ با اقتصاد مقاومتي هم همين کار را مي‌کنيد؟جنتي با مورد توجه قرار دادن نقش صدا و سيما در اين باره گفت: اينکه در اين خصوص حرف زده مي‌شود پيام مي‌دهند‌،نامه مي‌نويسند و تشکر مي‌کنند خوب است ولي يکسال ديگر عملکردتان را مقايسه کنيد. در اين باره نه تنها مسئولان بلکه فعالان اقتصادي و بخش خصوصي بايد به کار گرفته شود.
خطوط قرمز رهبري مد نظر باشد
وي در ادامه سخنان خود موضوعات مربوط به مسئله هسته‌اي کشورمان را مورد توجه قرار داد و خطاب به مذاکره کنندگان ايراني گفت: از موضع قدرت و عزت صحبت کنيد خود را نبازيد و خيال نکنيد که ما ضعيف هستيم؛ ما قوي هستيم منتها به قدرت خود پي نمي‌بريم و ضعف آنها را قبول نداريم.جنتي با بيان اينکه در اين راستا بايد خطوط قرمزي که از سوي مقام معظم رهبري مد نظر قرار داده شده است رعايت شود به مذاکره‌کنندگان گفت: در کارهاي ديگر دخالت نکنيد ما اجازه نمي‌دهيم که در هر جلسه‌اي که براي حل مسئله هسته‌اي گذاشتيد به مسائل ديگر وارد شود ما از حقمان نمي‌گذريم و جز حقمان چيزي ديگري نمي‌خواهيم.
چشم آن‌ها که در حصرند روشن!
خطيب موقت نماز جمعه اين هفته تهران در ادامه اظهار کرد: بنا به فرموده حضرت امام(ره) آمريکا شيطان بزرگ است و اين شيطان در کار ما دخالت مي‌کند و بي‌جا پيام مي‌دهد که زنداني‌ها و در حصرهاي را آزاد کنيد چشم آنها که در حصر و قصرند روشن که آمريکا از آنها حمايت مي‌کند.
هشدار به مسئولان سازمان انرژي اتمي
وي همچنين اظهار کرد: به من خبرهاي موثقي رسيده مبني بر اينکه دارند ياران احمدي روشن را از سازمان انرژي هسته‌اي بيرون مي‌کنند. اين کار را نکنيد کساني که انرژي هسته‌اي را به اينجا رساندند بايد تاج سر باشند و نبايد اين کار شود.
کد N137189

وبگردی