آفتاب

جشن تولد 90 سالگی موگابه در سنگاپور

جشن تولد 90 سالگی موگابه در سنگاپور

رئیس‌جمهوری زیمبابوه در حالی تولد 90 سالگی خود را جشن گرفت که برای درمان پزشکی عازم سنگاپور شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سفر رابرت موگابه رئیس جمهوری زیمبابوه به سنگاپور که گفته می‌شود برای جراحی چشم است، بار دیگر گمانه‌زنی‌ها در خصوص اینکه وی که از زمان استقلال این کشور سکان هدایت آن را برعهده دارد، دچار ضعف جسمانی است.

با این حال مشاوران موگابه تاکید دارند که حال وی خوب است و وی به زودی به کشور باز می‌گردد. با این وجود این احتمال وجود دارد که وی کمی پیش از برگزاری جشن مختصر تولد خود در یک استادیوم در زیمبابوه که قرار است فردا (یکشنبه) برگزار شود و حدود یک میلیون دلار خرج داشته است به این کشور بازگردد.

از سوی دیگر ده‌ها تن از تاجران، وزرای دولت و حامیان موگابه روز جمعه برای تقدیر از رهبر خود حدود 20 صفحه آگهی تبریک روز تولد در روزنامه دولتی هرالد منتشر کردند.

روزنامه هرالد همچنین 16صفحه از 90 صفحه خود را به اظهارات موگابه که طی این سال‌ها عنوان شده بود، اختصاص داد.

موگابه که در 1980 رئیس‌جمهوری زیمبابوه شد، همواره با این شایعات مواجه بوده که از ضعف جسمانی رنج می‌برد. با این حال وی روز پنج شنبه برای اینکه به شایعات پایان دهد در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: همانطور که می‌بینید من هنوز سلامت هستم و تنها زانوی چپ من مقداری مشکل دارد.

وی خاطر نشان کرد که صحبت در مورد جانشینی او لزومی ندارد.

موگابه ظرف پنج سال گذشته بارها برای درمان به سنگاپور سفر کرده است.

در سال 2008 یکی از اسناد دیپلماتیک آمریکا به نقل از رئیس بانک مرکزی زیمبابوه فاش کرد که موگابه از سرطان پرستات رنج می‌برد. ادعایی که دولت به شدت رد می‌کند.

انتهای پیام

کد N137179

وبگردی