آفتاب

نماینده کرمانشاه: تشکیل وزارت «ازدواج و طلاق» مغایر برنامه پنج ساله توسعه است

نماینده کرمانشاه: تشکیل وزارت «ازدواج و طلاق» مغایر برنامه پنج ساله توسعه است

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی معتقد است، رفع مشکل بیکاری جوانان تاثیر بیشتری در حل مشکلات فراروی ازدواج جوانان دارد تا ساخت یک وزارتخانه جدید با عنوان وزارت «ازدواج و طلاق».

سید سعید حیدری طیب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه با اشاره به پیشنهاد برخی از نمایندگان مجلس برای تشکیل وزارتی با عنوان وزارت «ازدواج و طلاق» برای حل مشکلات ازدواج جوانان، یادآوری کرد: این کار مغایر قانون برنامه پنج ساله توسعه است که در آن ذکر شده دولت باید به سمت کوچک شدن برود.

وی معتقد است، اگر همین وزارت ورزش و جوانان نیز به وظایف خود درست عمل کند می‌تواند بخشی از مشکلات ازدواج جوانان را مرتفع سازد.

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه اظهار داشت: مشکل ازدواج جوانان بسیار ریشه‌ای است و نیازمند کارهای زیرساختی و برنامه‌ریزی طولانی مدت است و تنها با تشکیل یک وزارتخانه جدید حل نخواهد شد.

حیدری طیب بیکاری و مشکلات اقتصادی ناشی از آن را مهمترین مانع ازدواج جوانان خواند و تاکید کرد: اگر قرار است فکری به حال ازدواج جوانان بشود، ابتدا باید برای آنها شغل ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: تا زمانی که جوان منبع درآمد نداشته باشد، رغبت و جرات تشکیل زندگی نخواهد داشت.

به گفته این نماینده مجلس بهتر است برای حل مشکلات ازدواج جوانان، زمینه‌های ازدواج آسان آنان را فراهم کنیم و راهی باز کنیم تا جوانان برای تامین معیشت و مسکن خود کمتر مشکل داشته باشند.

حیدری طیب تاکید کرد: تا زمانی که مشغل اشتغال حل نشود، حتی پرداخت وام ازدواج نیز کمک چندانی به جوانان نمی‌کند.

انتهای پیام

کد N137140

وبگردی