آفتاب

نشت آب‌های آلوده رادیواکتیوی از یکی از مخازن نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما

نشت آب‌های آلوده رادیواکتیوی از یکی از مخازن نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما

اپراتور نیروگاه هسته‌ای فوکوشیمای ژاپن که در سال 2011 دچار سانحه شد‌،‌ از بزرگترین نشت‌ آب‌های آلوده به مواد رادیو اکتیوی در طول شش ماه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه نیویورک تایمز با اعلام این خبر نوشت: نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما اعلام کرد که این نشت روز چهارشنبه گذشته کشف و یک روز بعد از آن یعنی پنجشنبه (دیروز) متوقف شد.

نشت این آب‌ها فاصله زیادی تا ساحل داشته و برخلاف بعضی از موارد قبلی به اقیانوس آرام سرازیر نشده است.

شرکت نیروهای برق توکیو روز پنج‌شنبه اعلام کرد حدود 100 تن آب آلوده به مواد رادیواکتیوی از یکی از صدها مخزن نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما نشست کرده که بدترین مورد در طول شش ماه گذشته به شمار می‌آید.

این اتفاق یادآور یکی از چندین حادثه ناگواری است که موجب مهار و پاکسازی در این نیروگاه شد،‌ بعلاوه مسئله صدها تن آب‌های زیرزمینی آلوده شده‌ای که هنوز روزانه بدون کنترل به اقیانوس آرام سرازیر می‌شوند.

این شرکت که با نام اختصاری "تپکو" شناخته می‌شود، علاوه بر این گزارش داد این آب‌ها از آلوده‌ترین آب‌هایی بوده‌اند که به دنبال حادثه مارس 2011 در نیروگاه فوکوشیما دایچی نشت کرده است. در این حادثه یک سونامی موجب گداخت هسته‌ای سه راکتور این نیروگاه شد.

از زمان وقوع این حادثه انتقادات فراوانی به این شرکت وارد شده است که براساس آن‌ها تپکو در طول این مدت برای پیدا کردن مشکلات نیروگاه حادثه دیده به کندی عمل کرده واطلاعات بسیار کمی در مورد وضعیت داخلی نیروگاه ارائه داده است.

نیویورک تایمز در ادامه گزارش داد: شرکت تپکو برای حل مسئله نشت روزانه صدها تن آب زیرزمینی آلوده به ساختمان راکتورهای آسیب دیده تلاش‌های زیادی کرده است. برای جلوگیری از ورود این آب‌های آلوده به اقیانوس،‌تپکو باید این آب‌ها را از ساختمان راکتورها خارج و در مخزن‌های بزرگی که در نیروگاه ایجاد کرده ذخیره کند.

تپکو تاکنون اعلام کرده است که حدود 340 هزار تن آب در این مخازن انباشته شده است.

انتهای پیام

کد N136747

وبگردی