آفتاب

اسپانیا خشونت ها در اوکراین را محکوم کرد

اسپانیا خشونت ها در اوکراین را محکوم کرد

مادرید- ایرنا- دولت اسپانیا ،ˈ استفاده بی رحمانه و نا متناسب خشونتˈ در کی یف را محکوم کرده و از طرفینی که در این درگیری ها نقش دارند ، خواهان فوری پایان خشونت ها و گسترش نیافتن شکاف موجود بین طرفین شد .

به گزارش ایرنا ، وزارت امور خارجه اسپانیا روز جمعه در بیانیه ای یادآورشد:اسپانیا ، نگرانی عمیق خود به دلیل حوادث وخیمی که این روزها ، کی یف پایتخت اوکراین را درگیر کرده و سبب کشته و مجروح شدن بسیاری شده است را ابراز دارد .

در این بیانیه آمده است: دولت اسپانیا معتقد است که این درگیری ها ، عقب گردی بسیار وخیم در گام های امیدوار کننده از قبل گرفته شده ، است و این تنش ها نه تنها به دلیل الحاق این کشور به اتحادیه اروپاست بلکه همچنین با ژئواستراتژی بین المللی روسیه و آمریکا مرتبط است .

بیانیه وزارت امور خارجه اسپانیا افزود: بازگشت به ثبات ، یک پیش شرط لازم برای تغییر مسیر روند ، به سوی یک مذاکره واقعی و فراگیر بین همه طرفین است و این امر باید احترام کامل به حقوق بشر را تضمین کند و اجازه پیشرفت در مذاکرات به سوی یک راه حل توافق شده اصلاحات سیاسی و اقتصادی که اوکراین لازم دارد و اوکراینی ها می خواهند، را بدهد.

در حوادث خشونت بار روزهای اخیر کی یف پایتخت اوکراین بیش از 70 تن کشته شدند.دولت و مخالفان اوکراینی امروز به توافق رسیدند.

اروپام **1234**1010
کد N136707

وبگردی