آفتاب

القاعده از جوانان برای رهبری تشکیلات خود استفاده می‌کند

القاعده از جوانان برای رهبری تشکیلات خود استفاده می‌کند

سازمان ملل با انتشار گزارشی اعلام کرد که رهبری تشکیلات القاعده شاهد تغییرات ملموسی در گروه سنی افراد ‌آن بوده به طوری که جوانان بیشتر تشکیلات آن را اداره می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه خبری بی‌بی‌سی، بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی سازمان ملل تشکیلات مرتبط با القاعده به دنبال جوانانی 30 الی 40 ساله برای به دست گرفتن رهبری این تشکیلات هستند.

این گزارش‌ها حاکی از آن است که برخی از شبکه‌های تروریستی تلاش دارند تا از نوجوانان 12 ساله برای استفاده در عملیات خود بهره ببرند.

این گزارش‌ها نسبت به تشکیل شبکه‌های بین‌المللی که اعضای آن را شورشیان خارجی در سوریه تشکیل می‌دهند و با جبهه النصرة در ارتباط هستند، هشدار داد.

سازمان ملل در این گزارش‌ها تاکید کرد که تشکیلات تروریستی بین‌المللی همچنان خطری برای جهان به شمار می‌آید گر چه از قدرت آن کاسته شده است.

در این گزارش که توسط تیم تحلیل و رصد وابسته به سازمان ملل به شورای امنیت ارائه شده، آمده است که تفکرات و شبکه‌هایی که برخواسته از تشکیلات القاعده هستند همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند و تغییر ملموسی در گروه سنی رهبران القاعده به وجود آمده است به طوری که مردان میانسال جای خود را به جوانان 30 تا 40 ساله داده‌اند.

در این گزارش تاکید شده است که جوانانی که رهبری این تشکیلات را به عهده می‌گیرند توانایی بیشتری برای برقراری ارتباط با دیگران و کشاندن آنها به این تشکیلات دارند. گفته می‌شود این گرایش‌ها در سومالی، یمن، نیجریه، مالی و سوریه نیز وجود دارد.

در این گزارش آمده است که نیروهای القاعده از تاکتیک گروگان‌گیری برای گرفتن پول استفاده می‌کنند و این روش در میان تشکیلات تروریستی رایج است. همچنین این نیروها از سلاح‌های پیشرفته و بمب‌های قدرتمند استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

کد N136334

وبگردی