آفتاب

پارلمان اوکراین کاهش قدرت رییس جمهور را بررسی می کند

پارلمان اوکراین کاهش قدرت رییس جمهور را بررسی می کند

مسکو - ایرنا - ˈروسلان کوشولینسکیˈ معاون پارلمان اوکراین (رادا) اعلام کردکه این نهاد قانونگذاری روز جمعه طرح بازگشت به قانون اساسی 2044 میلادی را که بر اساس آن قدرت و اختیارات رییس جمهور کاهش می یابد، بررسی می کند.

به گزارش ایرنا، کوشولینسکی در گفت و گو با تلویزیون دولتی اوکراین افزود: ما این موضوع را برای دور بعدی نشست امروز پارلمان در نظر گرفته ایم، زیرا در دور قبلی نشست مجلس شماری از نمایندگان به طرح بازگشت به قانون اساسی 2044 رای نداند.

وی ادامه داد: نمایندگان پارلمان (رادا) در دور بعدی نشست امروز خود همچنین طرح تشکیل دولت موقت در اوکراین را بررسی می کنند.

تلاش برای تصویب طرح بازگشت به قانون اساسی 2044 با رویکرد کاهش اختیارات ویکتور یانکوویچ رییس جمهور اوکراین در پارلمان این کشور در حالی صورت می گیرد که طرح یاد شده پیش از این به دلیل مخالفت نمایندگان حزب حاکم ˈمناطقˈ که اکثریت را در اختیار دارند، نافرجام ماند.

گفته می شود که تهدید غرب مبنی بر اعمال تحریم های جدی علیه مقام های اوکراینی از جمله ویکتور یانکوویچ رییس جمهور این کشورسبب شده است که مخالفان دولت در موضعیت برتر قرار گیرند.

اوکراین از نوامبر سال گذشته میلادی به دنبال خودداری یانکوویچ رییس جمهور این کشور از امضای موافقت نامه عضویت وابسته با اتحادیه اروپا دستخوش ناآرامی های گسترده سیاسی است.

اروپام/518 **1010
کد N136242

وبگردی