آفتاب

شمار تلفات درگیری های ونزوئلا به 6 نفر رسید

شمار تلفات درگیری های ونزوئلا به 6 نفر رسید

ناآرامی در کاراکاس و اعتراضات مخالفان به دولت ونزئلا ادامه دارد به طوریکه شمار تلفات درگیری های اخیر این کشور به شش نفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، در ادامه اعتراضات علیه دولت "نیکلاس مادورو" رئیس‌جمهوری ونزوئلا، و در پی درگیری میان معترضان و نیروهای امنیتی و هواداران دولت، یکی از طرفداران مادورو با شلیک گلوله کشته شد و بدین ترتیب شمار کشته‌ شدگان درگیری های اخیر به شش نفر رسید.

در همین رابطه مادورو اعلام کرد : گلوله یک فاشیست الکسیز مارتینز، برادر یکی از اعضای حزب سوسیالیست را در شهر بارکیسیمه‌ کشت.

مخالفان دولت مادورو که عمدتا دانشجویان هستند طی روزهای گذشته دست به تظاهرات در نقاط مختلف کشور زده اند که بر اساس اعلام رسانه ها به بزرگترین چالش سیاسی نیکلاس مادورو از زمان قدرت گرفتن در پی مرگ هوگو چاوز، تبدیل شده است. معترضان و گروهی از مخالفان سیاسی از مادورو خواسته اند تا از مقام خود کناره گیری کند.

ونزوئلا صاحب یکی از بزرگترین ذخایر نفتی در جهان است اما تورم در آن کشور از مرز ۵۰ درصد می گذرد و مخالفان دولت علاوه بر وضعیت اقتصادی به وضعیت اجتماعی، ناامنی و نیز برخی تلاش ها برای اعمال محدودیتهای سیاسی معترض هستند.

در خصوص اعتراضات و درگیری های اخیر در ونزوئلا رویترز نیز می نویسد : بدترین درگیری های  روز پنجشنبه در ایالتهای غربی تاچیرا و مریدا رخ داد. در مرکز تاچیرا، شهر سن کریستوبال، گروهی از مردم از ترس از خانه های خود بیرون نیامده‌اند و گروهی نیز آن را منطقه جنگی نامیده اند.

در این میان رئیس جمهور ونزوئلا گفته اجازه نمی دهد رقبایش تاچیرا را به بنغازی تبدیل کنند.

درگیریهای روزانه و راهپیمایی های گسترده که برخی از ‌آنها به خشونت منجر شده در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا و سایر شهرها علیه اقدامات نیکولاس مادورو، بوده به طوری که منتقدان این رئیس جمهور 42 ساله اعلام کردند که وضعیت وخیم اقتصادی، جنایات گسترده خیابانی، فساد و بیکاری علت اصلی اعتراضات اخیر محسوب می شود.

این در حالی است که در برخی از شهرهای ونزوئلا درگیری نظامی میان موافقان و مخالفان دولت رخ داده است. درگیری نظامی پس از آن صورت گرفت که برخی از اتباع کلمبیا از مرز ونزوئلا گذشتند تا دست به اقدامات شبه‌ نظامی‌ در ونزوئلا بزنند.

 

کد N136196

وبگردی