آفتاب

کمیسیون حقوق بشر استرالیا بررسی حادثه جزیره مانوس را خواستار شد

کمیسیون حقوق بشر استرالیا بررسی حادثه جزیره مانوس را خواستار شد

کمیسیون حقوق بشر استرالیا تحقیقات کامل و مستقل در خصوص حادثه مرگ یک پناه‌جوی ایرانی در جزیره مانوس را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گیلیان تریتگز رییس کمیسیون حقوق بشر استرالیا ضمن ابراز تاسف در خصوص مرگ یک پناه‌جو در جزیره دور افتاده مانوس، از دولت این کشور خواست تا در مورد جزئیات این حادثه شفاف‌سازی کند.

پیش از این وزیر امور مهاجرت استرالیا گفته بود که تحقیقات در مورد حادثه اردوگاه پناهندگان در جزیره مانوس را آغاز کرده است، اما تریتگز تاکید کرد که این تحقیقات باید مستقل و از سوی افراد غیردولتی انجام شود و دولت نباید در آن دخالت کند.

به نوشته روزنامه گاردین، روز دوشنبه در یک اردوگاه پناهندگان در جزیره مانوس یک مرد ایرانی به ضرب گلوله کشته و 76 نفر زخمی شدند، اما دلیل این حادثه هنوز مشخص نشده است.

خانم تریتگز متذکر شد: ما باید در مورد این حادثه تحقیقات کامل و مستقلی را انجام دهیم. ما نیازمند چشم‌هایی مستقل برای بررسی حقایق پشت این ماجرا هستیم و باید بفهمیم که چرا چنین حادثه‌ای رخ داده است.

وی تاکید کرد که مقامات باید تضمین کنند که از این پس چنین حادثه‌ای تکرار نخواهد شد.

بر اساس این گزارش، پلیس استرالیا پیش از این نیز در جزیره مانوس به سمت پناهندگان و پناه‌جویانی که از طریق قایق و دریا به خاک استرالیا می‌آیند گلوله شلیک کرده است، اما اسناد لازم برای اثبات این فرضیه که پناه‌جوی ایرانی نیز به دست پلیس کشته شده است در دست نیست.

هر ساله تعداد زیادی پناهنده از اندونزی جان خود را به خطر می‌اندازند و به وسیله قایق به سمت استرالیا حرکت می‌کنند که در بسیاری موارد این قایق‌ها با سانحه روبرو شده و پناهندگان در این آب‌ها غرق می‌شوند.

مقامات ایران حادثه مرگ این پناه‌جو را محکوم و از دولت استرالیا خواسته‌اند تا بررسی‌های لازم را در این زمینه انجام دهد.

انتهای پیام

کد N136087

وبگردی