آفتاب

«آرمان شهر» با بازیگران خارجی کلید می‌خورد/ امیر آقایی فیلمنامه نوشت

«آرمان شهر» با بازیگران خارجی کلید می‌خورد/ امیر آقایی فیلمنامه نوشت

فیلم سینمایی «آرمان شهر» به کارگردانی حسن ناظر با فیلمنامه‌ای از امیر آقایی و تهیه‌کنندگی محسن علی اکبری به زودی کلید می خورد.

محسن علی‌اکبری در گفتگویی با خبرنگار مهر درباره این پروژه سینمایی اینگونه گفت: فیلمنامه این فیلم متعلق به امیر آقایی بازیگر سینما است و هم اکنون آن را برای دریافت پروانه ساخت به اداره نظارت ارائه کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه کارگردانی «آرمان شهر» برعهده حسن ناظر است، بیان کرد: پیش‌تولید کار را آغاز کرده‌ایم و قرار است فیلمبرداری در افغانستان، هندوستان و انگلیس انجام شود.

علی‌اکبری افزود: دوستان در اداره نظارت همکاری‌های لازم را انجام دادند و قرار است این هفته مجوز ساخت صادر شود و در این صورت ما 10 اسفند ماه فیلم را هندوستان کلید می زنیم. 

این تهیه کننده درباره عوامل فیلم نیز خبر داد: در این فیلم لیمید در نقش ویلیام (بازیگر اول مرد)، لینا الم (در نقش جانان)، ملالای ویکریا و بسکر پاتل و... بازی می کنند. بازیگران افغانی و هندی نیز در این فیلم هستند. همچنین هاکن بالسون مدیر فیلمبرداری، سوتر لند کالج طراح گریم، عارف منصوری مدیر هنری، توماس آی واتر بازنویسی نهایی و احمد کاووسی دستیار فیلمبردار از دیگر عوامل فیلم هستند. 

وی تاکید کرد: موضوع فیلم درباره یک زن افغانی است که همسرش 8 سال پیش بر اثر جنگ قطع نخاع شده است ولی او قصد دارد دوباره امید را به خانه اش بازگرداند و به زندگیش تداوم ببخشد و تنها راه این موضوع وجود یک بچه است. این زن تصمیم می گیرد با لقاح مصنوعی باردار شود و به همین دلیل برای انجام این کار به هندوستان می رود و... 

امیر آقایی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است و برای اولین بار قرار است فیلمنامه ای از این بازیگر تبدیل به یک فیلم سینمایی شود. فیلم سینمایی «صبح خاکستر» هم اکنون به کارگردانی حسن ناظر در سینماهای تهران اکران عمومی شده است. 

محسن علی اکبری پیش از این تهیه‌کنندگی «استرداد»، «پنهان» و... را برعهده داشته است. 

کد N135896

وبگردی