آفتاب

استقرار شبه‌نظامیان دولتی ونزوئلا برای سرکوب اعتراضات

استقرار شبه‌نظامیان دولتی ونزوئلا برای سرکوب اعتراضات

دولت ونزوئلا به شبه‌نظامیان دولتی دستور داد تا در یک شهر مرزی که شاهد افزایش تظاهرات دانشجویی در دو هفته اخیر بوده، مستقر شوند و این در حالی است که رئیس‌جمهوری این کشور آمریکای جنوبی به شدت درخواست آمریکا برای مذاکره میان دو طرف درگیر را رد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، تظاهرات گسترده در ونزوئلا به رهبری مخالفان و دانشجویان تاکنون شش کشته و ده‌ها زخمی بر جای گذاشته است.

درگیری‌های روزانه و راهپیمایی‌های گسترده که برخی از ‌آن‌ها به خشونت منجر شده در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا و سایر شهرها علیه اقدامات نامناسب نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا بوده است به طوری که منتقدان این رئیس‌جمهور 42 ساله اعلام کردند که وضعیت وخیم اقتصادی جنایات گسترده خیابانی، فساد و بی‌کاری علت اصلی اعتراضات اخیر محسوب می‌شود.

دولت چپ‌گرای مادورو پس از درگذشت هوگو چاوز، رهبر فقید ونزوئلا اعلام کرده که گروهی از شبه‌نظامیان دولتی باید در شهر سن کریستوبال که محل اصلی درگیری‌ها و راهپیمایی‌ها محسوب می‌شود، مستقر شوند.

واکنش نظامی در واکنش به ادعاها از جانب دولت پس از آن صورت گرفت که برخی از اتباع کلمبیا از مرز ونزوئلا گذشته تا اقدامات شبه‌نظامی‌گرایانه در ونزوئلا صورت دهند. تمامی مغازه‌ها در این شهر مرزی تعطیل شده و خیابان‌ها با منع آمد و شد مواجه شدند.

مادورو همچنین تهدید کرد که شبکه خبری سی‌ان‌ان در ونزوئلا را تعطیل می‌کند چرا که وی این شبکه خبری را تبلیغ جنگ آمریکا دانسته است.

دولت کاراکاس با اعلام اینکه اظهارات باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا درباره برقراری مذاکره میان دو طرف مخالف و درگیر در ونزوئلا بی‌پایه و اساس است، رئیس‌جمهوری ‌آمریکا را به مداخله وقیحانه و جدیدی در امور داخلی ونزوئلا متهم کرد.

لئوپولدو لوپز، رهبر مخالفان ونزوئلا که خود را تسلیم پلیس این کشور کرد عامل اصلی و سرکرده تظاهرات اخیر در این کشور آمریکای لاتین محسوب می‌شود.

انتهای پیام

کد N135895

وبگردی