آفتاب

اشرف بروجردی: صداوسیما نتوانسته خود را با رویکرد مردم تطبیق دهد

اشرف بروجردی: صداوسیما نتوانسته خود را با رویکرد مردم تطبیق دهد

یک عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب با انتقاد از عملکرد صداوسیما در قبال دولت اصلاحات و همچنین دولت تدبیر و امید، گفت: صداوسیما در این دو دوره خواسته‌ها و سیاست‌های مدیران داخلی خود را بر سیاست‌ها و خواسته‌های متولیان اداره امور اجرایی کشور و مردم برتری داده و نتوانسته خود را با رویکرد و مطالباتی که مردم در پیش گرفته‌اند تطبیق دهد.

اشرف بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه "به نظر می‌رسد صداوسیما خود را قیّم تصمیم‌گیری در عرصه فرهنگی و سیاسی جامعه می‌داند، در حالیکه باید بلندگوی واقعیت‌ها و آنچه در کشور رخ می‌دهد باشد"، افزود: در واقع این رسانه نظرات خود را به عنوان یک گروه اعلام می‌کند و با حوادث و رخدادهایی که در کشور صورت می‌گیرد و همچنین سیاست‌های کلی که ابلاغ شده است، برخورد سلیقه‌ای می‌کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اعتقاد به اینکه "به نظر می‌رسد صداوسیما نتوانسته یا نخواسته خود را با شرایط جامعه، رویکرد و مطالباتی که مردم در پیش گرفته‌اند تطبیق بدهد"،‌ اظهار کرد: در این عرصه صداوسیما راه خود را می‌رود و مردم و جامعه نیز راه خود را می‌روند.

وی با بیان اینکه "برنامه‌های این رسانه باید به گونه‌ای باشد که مردم از آن به عنوان ابزاری برای آشنایی و درک واقعیت‌ها استفاده کنند و ما این رویکرد را در زمان انتخابات و مناظره‌ها به صورت نسبی شاهد بودیم"، گفت: عملکرد این رسانه به گونه‌ای بوده که اکثر مردم متوجه رسانه‌های خارج از کشور هستند، گرچه آقای ضرغامی می‌گوید مردم از روی کنجکاوی به رسانه‌های خارجی رجوع می‌کنند، ولی واقعیت چیز دیگری است.

بروجردی با بیان اینکه "سیاست‌هایی که در دورن صداوسیما طراحی و پیگیری می‌شود میل و سلیقه متولیان آن است نه جامعه"، تصریح کرد: این در حالی است که آنها باید برای پیشبرد برنامه‌های خود، بازخورد جامعه را دریافت و نظرات مردم را اعمال کنند. با توجه به اینکه ما رسانه خصوصی نداریم، دولت برای اینکه عملکرد خود را به گوش مردم برساند باید از طریق رسانه ملی این اقدام را انجام دهد و از طرف دیگر می‌بینیم که این رسانه سیاست‌های مدیران خود را به پیش می‌برد تا سیاست‌ متولیان اداره امور جامعه کشور را.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان هاطرنشان کرد: این نوع رفتار صداوسیما قبل از اینکه موجب تضعیف دولت شود، موجب دلسردی مردم می‌شود.

انتهای پیام

کد N135811

وبگردی