آفتاب

نیروهای نظامی استرالیا از خاورمیانه خارج می شوند

نیروهای نظامی استرالیا از خاورمیانه خارج می شوند

کوالالامپور – ایرنا – دیوید موریسون فرمانده ارتش استرالیا روز جمعه با اشاره به بازگرداندن نیروهای نظامی این کشور از منطقه خاورمیانه، از تغییر در ساختار ارتش استرالیا خبر داد.

به گزارش ایرنا، فرمانده ارتش استرالیا که در موسسه ˈلوییˈ سیدنی سخن می گفت، تاکیدکرد که کانبرا قصد دارد نیروهای نظامی خود را از خاورمیانه بازگرداند.

وی در مورد زمان و چگونگی بازگرداندن این نیروها توضیحی نداده است.

موریسون گفت که با توجه به جزیره ای بودن استرالیا تضمین ثبات و امنیت دریایی و داخلی این کشور پس از تخلیه نیروهای نظامی از منطقه خاورمیانه در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار داشت که پس از یک دهه حضور نیروهای نظامی استرالیا در روستاهای افغانستان نیروهای نظامی این کشور به خاک خود بازمی گردند.

طی سال های گذشته بیش از 20 هزار نیروی نظامی استرالیایی در افغانستان بوده اند و از سال 2001 حدود 40 نیروی نظامی این کشور در افغانستان کشته و حدود 260 تن دیگر زخمی شدند.

فرمانده ارتش استرالیا در ادامه به تغییر ساختار ارتش این کشور اشاره کرد و گفت که توسعه ظرفیت های ارتش بزرگترین تفکری است که در ماموریت ارتش استرالیا از زمان پایان جنگ ویتنام در دهه 1970 تاکنون رخ داده است.

وی همچنین بر ضرورت انتقال تمرکز نیروهای نظامی این کشور به مسائل فرهنگی و وضعیت جغرافیایی استرالیا تاکید کرد.

این مقام ارشد ارتش استرالیا تاکید کرد که پیش بینی عملیات نظامی در آینده یک امر غیرممکن است اما ماموریت هایی از قبیل کمک به تغییرات جوی، حفظ صلح و کمک های انسان دوستانه در بلایای طبیعی مختلف در دستور کار قرار خواهند گرفت.

این مرد نظامی، مسائل فرهنگی را چالش بزرگ ارتش عنوان کرد و خواستار پذیرش هنجارهای اجتماعی توسط نیروهای نظامی استرالیا شد.

موریسون تصریح کرد که دیدگاه من نباید نادرست تعبیر شود، زیرا آماده کردن نیروی آماده مقابله نخستین وظیفه ارتش است، اما ساخت سازمانی بهتر که در آن افراد به یکدیگر احترام بگذارند بهترین اقدامی است که تاکنون انجام شده است.

رسانه های استرالیا اعلام کردند دوران تصدی دیوید موریسون به عنوان فرمانده ارتش این کشور تا کمتر از شش ماه آینده پایان خواهد یافت.

آساق**د.م**1611
کد N135752

وبگردی