آفتاب

تخت روانچی: هچ موضوعی به جز بحث هسته ای در دستور کار مذاکرات قرار ندارد

تخت روانچی: هچ موضوعی به جز بحث هسته ای در دستور کار مذاکرات قرار ندارد

ایرنا نوشت:

 عضو تیم هسته ای جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات با 1+5 اظهارداشت: تهران همانگونه که قبلا نیز اعلام کرده است در چارچوب توافق ژنو آمادگی دارد در خصوص موضوع هسته ای به همکاری های اعتماد ساز خود ادامه دهد.

« مجید تخت روانچی» این مطلب را در حاشیه نشست تیم هسته ای جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 و در دیدار قائم مقام وزارت امور خارجه اتریش بیان کرد.

در این دیدار ، موضوعات مهم ، روابط دو جانبه و همچنین تحولات مربوط به گفت وگوهای هسته ای کشورمان مورد تبادل نظر قرار گرفت .

تخت روانچی ضمن اشاره به سوابق روابط تهران - وین و اهمیت تبادل نظر در قالب تبادل هیات های دو کشور، سفر وزیر امور خارجه اتریش و دیگر مقامات عالیرتبه این کشور به جمهوری اسلامی ایران را مهم ارزیابی کرد.

معاون وزیر امور خارجه در این دیدار همچنین با توجه به برگزاری گفت و گوهای هسته ای ایران با گروه1+5 در وین ، ورود با حُسن نیت جمهوری اسلامی ایران در این مذاکرات را مورد تاکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد که طرف مقابل نیز با حُسن نیت در این زمینه اقدام نماید .

عضو تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان بر این نکته تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران همانگونه که قبلا نیز اعلام کرده در چارچوب توافق ژنو آمادگی دارد در خصوص موضوع هسته ای به همکاری های اعتماد ساز خود ادامه دهد.

تخت روانچی در عین حال گفت که هیچ موضوع دیگری به غیر از بحث هسته ای در دستور کار این گفت و گوها قرار ندارد .

قائم مقام وزیر امور خارجه اتریش نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت و نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه ،از سفر وزیر امور خارجه اتریش و دیگر مقامات عالیرتبه این کشور در آینده نزیک به جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

وی ابراز امیدواری کرد که گفت و گوهای هسته ای کشورمان و گروه 1+5 در مسیر همکاری ادامه یابد.

/212 29

کد N135536

وبگردی