آفتاب

نخست وزیرلبنان دستور پیگرد قاتلان یکی ازشخصیت های علوی این کشور را صادر کرد

نخست وزیرلبنان دستور پیگرد قاتلان یکی ازشخصیت های علوی این کشور را صادر کرد

بیروت- ایرنا- «تمام سلام» نخست وزیر جدید لبنان دستور پیگرد قاتلان «عبدالرحمن دیاب» یکی از شخصیت های سیاسی علوی مذهب شمال این کشور را که صبح پنجشنبه در شهر طرابلس ترور شد، صادر کرد.

به گزارش ایرنا، دیاب یکی از مسئولان امنیتی حزب علوی مذهب «دموکراتیک عربی» بوده و به دست عناصری ناشناس به قتل رسیده است.

نزدیکان دیاب به دولت لبنان 48 ساعت فرصت داده اند تا قاتلان وی را پیدا کنند.

نخست وزیرجدید لبنان که دولتش بعداز یازده ماه کشمکش سیاسی روز شنبه گذشته متولد شد، با محکوم کردن ترور دیاب، این اقدام را تلاشی زشت برای کشاندن شهر طرابلس به بی ثباتی و فتنه دانست.

تمام سلام همچنین با برقراری تماس هایی جدا گانه با «نهاد المشنوق» وزیر کشور و «اشرف ریفی» وزیر دادگستری دولت خود، از جزییات این حادثه مطلع شده و به آنها دستورات لازم را برای پیگیری امنیتی وقضایی این پرونده داده است.

وی در تماس با «جان قهوجی» فرمانده ارتش لبنان، خواستار تلاش سریع نظامیان این کشور برای پیگرد مجرمان و دست اندرکاران این ترور شده است.

نخست وزیر لبنان درتماس با نمایندگان طرابلس در مجلس، از تمام فعالان این شهر خواسته است که به منظور مقابله با پیامدهای این ترور و جلوگیری از ورود طرابلس به فتنه طایفه ای و مذهبی همکاری کنند.

از طرابلس خبر می رسد که در نقاط مختلف این شهر، بویژه در خیابان «سوریه» مابین «جبل محسن» و «باب التبانه» آرامش شکننده ای برقرار شده است و گشتی های ارتش لبنان در حال گشت زنی در نقاط مختلف شهر هستند.

شهر طرابلس از زمان آغاز بحران در سوریه تاکنون صحنه درگیری های پراکنده بین لبنانی های هوادار و مخالف دولت سوریه بوده است و حزب علوی مذهب دموکراتیک عربی از جمله احزاب موافق دمشق بشمار می رود و این امر سبب شده که گروه های تندرو مخالف نظام سوریه به درگیری با آن بپردازند.

خاورم**2024 ** 1324
کد N135465

وبگردی