آفتاب
حمدین صباحی:

مصر به یک رئیس جمهور غیر نظامی نیاز دارد

مصر به یک رئیس جمهور غیر نظامی نیاز دارد

حمدین صباحی یکی از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که این کشور به یک رئیس جمهور غیر نظامی نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه،حمدین صباحی رئیس جریان مردمی مصر و یکی از نامزدهای احتمالی انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور اظهار داشت: مصر برای برون رفت از بحران کنونی که با آن مواجه است، احتیاج به یک رئیس جمهور غیر نظامی دارد.

وی فزود: امروز نیاز کشور تنها به مسائل امنیتی ختم نمی شود ما احتیاج شدیدی به رویکردهای اجتماعی و سیاسی داریم و باید بگویم که برای مبارزه با تروریسم تنها گزینه نظامی کافی نیست و تحقق این امر به آگاهی و رویکردهای کارآمد دیگری نیز نیازمند است.

این سیاسمتمدار مصری افزود: مصر به دنبال رهبری است که بتواند اهداف مردم را در تحقق آزادی و کرامت های انسانی و رسیدن به راهکاری برای دستیابی به اهداف انقلاب های 25 ژانویه و 30 ژوئن  محقق سازد، رهبری که مردمی باشد.

حمدین صباحی در پاسخ به پرسشی پیرامون ادعای برخی منابع مبنی بر اینکه وی مهارت لازم برای اداره امور کشور را ندارد گفت: من نزدیک به 40 سال است که در زمینه جنبش های ملی فعالیت می کنم و آگاهی و توان لازم را برای این امر دارم.

وی در ادامه افزود: اگر به عنوان رئیس جمهوری مصر انتخاب شوم، حتما به وظایف خود در تحقق عدالت و استقلال ملی عمل خواهم کرد.

حمدین صباحی پیشتر در میان هوادارانش به طور رسمی اعلام کرد که قصد دارد در انتخابات آتی ریاست جمهوری مصر نامزد شود و به این ترتیب وی به عنوان رقیب عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع و سیاستمدار کهنه کار مصر در انتخابات آتی محسوب می شود. حمدین صباحی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 نیز شرکت داشت و رقیب محمد مرسی در این انتخابات بود.

کد N135455

وبگردی